Iranian Agriculture News Agency

خرید تضمینی گندم از کشاورزان چهارمحال و بختیاری ادامه دارد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری، با اشاره تداوم روند خرید تضمینی گندم گفت: تاکنون ۳۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

خرید تضمینی گندم از کشاورزان چهارمحال و بختیاری ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال وبختیاری، نعمت‌الله تقی‌زاده بیان کرد: در سال‌جاری هر کیلوگرم گندم مازد بر نیاز کشاورزان با نرخ ۱۵۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم خریداری می‌شود.

وی، افزود: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال ۴۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود.

تقی‌زاده اضافه کرد: در سال گذشته ۲۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری به‌صورت تضمینی خریداری شد.

وی یادآور شد: در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری ۱۶ مرکز برای خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در نظر گرفته شده است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه برداشت گندم در استان امسال ۴۰ درصد افزایش یافته است، گفت: هم‌اکنون ۳۸ هزار هکتار اراضی دیم و ۲۱ هزار هکتار اراضی آبی به کشت گندم اختصاص یافته است.

روح الله سعیدی با اشاره به ارقام کشت شده گندم در این استان افزود: از مهم‌ترین ارقام گندم کشت شده می‌تواند به رقم‌های حیدری، میهن، سرداران، باران و آذر دو ارقام تولیدی گندم اشاره کرد.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان گفت: متوسط عملکرد گندم آبی ۴.۲ تن در هکتار و گندم دیم یک تن در هکتار است.

یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

هم‌اکنون ۷۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید