Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت هلو از باغات شهرستان سامان، نگین سبز چهارمحال و بختیاری

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان سامان از برداشت هلو در شهرستان سامان خبر داد و گفت: برداشت هلو از اواسط مردادماه آغاز و بسته به ارقام زودرس، میان‌رس و دیررس تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

آغاز برداشت هلو از باغات شهرستان سامان، نگین سبز چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال و بختیاری، حجت‌الله رئیسی بیان کرد: شهرستان سامان با سطح زیر کشت دو هزار و 100 هکتار به‌عنوان قطب تولید هلو در استان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود و بیشترین ارقام کشت‌شده هلو در سطح شهرستان ارقامی نظیر کاردی، زعفرانی، انجیری، جی اچ‌هیل و ردتاب است. 

رئیسی گفت: میوه‌های هلو به‌صورت دست‌چین و توسط کارگران فصلی برداشت می‌شود و غالباً کارگران فصلی به‌صورت خانوادگی در باغات مشغول به فعالیت هستند. 

پیش‌بینی برداشت ۴۰ هزار تن هلو از باغات شهرستان سامان

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان سامان افزود: پیش‌بینی می‌شود از باغات هلو در سامان حدود ۴۰ هزار تن محصول برداشت شود که صرفه اقتصادی بالقوه‌ای برای مردم شهرستان سامان به ارمغان آورده است.

رئیسی شرایط اقلیمی مطلوب و نبود سرمازدگی بهاره را از عوامل افزایش تولید محصول هلو در این شهرستان عنوان کرد.

ایجاد صنایع فرآوری و تبدیلی محصول هلو در شهرستان سامان یک ضرورت است 

رئیسی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن فساد‌پذیری بالای محصول هلو و با توجه به حجم بالای برداشت‌شده محصول در یک‌زمان مشخص، ایجاد زیرساخت‌های مناسب صنایع فرآوری و تبدیلی هلو می‌تواند امتیاز قابل‌توجهی برای کشاورزان شهرستان سامان باشد. 

وی افزود: ضرورت ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در فصل برداشت محصول هلو در شهرستان سامان بیشتر محسوس است که با قرار گرفتن بخشی از شهرک تخصصی بادام و توسعه این صنایع می‌توان آن را به فرصتی برای ارزآوری و اشتغال تبدیل کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید