Iranian Agriculture News Agency

رتبه اول چهارمحال و بختیاری در تولید بادام مامایی

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کشور ایران از نظر تولید بادام در رتبه پنجم جهان قرار دارد، گفت: سالانه ۱۰۰ هزار تن بادام در کشور ایران تولید می‌شود که از ۷۰ هزار هکتار سطح زیر کشت بادام در کشور ۱۷ هزار هکتار در این استان است و سالانه بالغ‌بر ۲۰ هزار تن بادام در این استان تولید می‌شود.

رتبه اول چهارمحال و بختیاری در تولید بادام مامایی

به گزارش ایانا به نقل از مهر، ابراهیم شیرانی بابیان اینکه اکثر سورتینگ‌های بادام در منطقه نجف‌آباد اصفهان واقع‌شده است، بیان کرد: شهرک تخصصی بادام باهدف تجمیع تمام واحدهای فرآوری، سورتینگ و بسته‌بندی ارقام بادام در شهرستان سامان کلید خورد تا علاوه بر ارزآوری شاهد ایجاد اشتغال در چهارمحال و بختیاری باشیم.

وی با تأکید بر اینکه تمامی صادرات بادام چهارمحال و بختیاری در سایر گمرکات کشور در حال انجام است، اضافه کرد: طی مصوبه‌ای مقرر شد از این‌ پس تعیین نوع رقم و قیمت‌گذاری بادام‌های صادراتی از گمرکات کشور توسط کارشناسان جهاد کشاورزی این استان انجام شود که اگر محقق شود، صادرکنندگان مجبور می‌شوند صادرات خود را از گمرک شهرکرد انجام دهند.

شیرانی با اشاره به اینکه برند سازی محصول بادام از دو سال گذشته به‌صورت جدی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرارگرفته است، خطرنشان کرد: در ابتدا سالم‌سازی پایه نهال بادام رقم ربیع و مامایی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جلسه‌ای در خصوص واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک تخصصی بادام در شهرستان سامان تشکیل و مقرر شد ۳۰ درصد آورده متقاضیان در گام اول پرداخت شود، باید سریع‌تر این کار انجام شود.

رتبه اول چهارمحال و بختیاری در تولید بادام مامایی

معاون توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه این استان رتبه اول کشور در تولید بادام مامایی را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: باید رتبه‌های استان در تولید محصولات کشاورزی حفظ شود.

بهروز میرزایی افزود: در برند سازی محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری عملکرد خوبی نداشتیم، شهرک تخصصی بادام می‌تواند گامی مؤثر در توسعه برند سازی بادام، قیمت‌گذاری بادام، اشتغال و ارزآوری داشته باشد.

وی بابیان اینکه محصول بادام در چهارمحال و بختیاری در حال جایگزین شدن با سایر محصولات کشاورزی است، خاطرنشان کرد: باید از بادام کاران استان حمایت کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید