Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی برداشت بیش از 162 هزار تن گندم و جو از مزارع استان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان، از پیش‌بینی برداشت بیش از 162 هزارتن گندم و جو تا پایان فصل برداشت در استان خبر داد.

پیش‌بینی برداشت بیش از 162 هزار تن گندم و جو از مزارع  استان

به گزارش خبرنگار ایانا در چهارمحال و بختیاری، روح‌الله سعیدی، گفت: برای توسعه کشت محصولات راهبردی سالانه بیش از 59 هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم قرار می‌گیرد که 20 هزار هکتار از این میزان گندم آبی و 38 هزار هکتار گندم دیم است و بیش از 28 هزار هکتار به جو آبی و دیم اختصاص می‌یابد.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری از مزارع گندم آبی و دیم بیش از 111 هزار تن گندم و از مزارع جو آبی و دیم بیش از 51 هزار تن جو برداشت شود. 

سعیدی، افزود:  انتظار می‌رود سطح تولید بیش از 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

وی ادامه داد: عمده ارقام گندم دیم شامل سرداری، آذر ۲، باران، واران، هما، صدرا و ارقام محلی، و ارقام گندم آبی شامل پیشگام، حیدری، سیروان، تیرگان، الوند، امید، میهن و کراس روشن است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال به‌صورت تضمینی 35 هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شود.

نعمت‌الله تقی‌زاده، با اشاره به، خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: تاکنون 10 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری‌شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهلت تعیین‌شده برای خرید گندم به‌صورت تضمینی، 35هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه، تولید گندم امسال در استان افزایش داشته است، گفت: سال گذشته 26 هزار تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد که امسال با رشد چشمگیر خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه هستیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید