Iranian Agriculture News Agency

با امضای تفاهم‌نامه میان جهادکشاورزی و مبین‌نت

خدمات شبکه اختصاصی APN برای تمام زیربخش‌های جهاد کشاورزی فراهم شد

یکی از خدمات مورد توافق، ارائه خدمات زیرساخت مدرن است که به صورت امانی در اختیار جهادکشاورزی قرار…

تفاهم نامه همکاری فی‌مابین مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی و شرکت ارتباطات مبین‌نت امضا و مبادله شد.

خدمات شبکه اختصاصی APN برای تمام زیربخش‌های جهاد کشاورزی فراهم شد

 

تفاهم نامه همکاری فی‌مابین مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی و شرکت ارتباطات مبین‌نت امضا و مبادله شد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، کریم احمدی رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی امروز چهارشنبه در مراسم امضا و تبادل تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین این مرکز و شرکت ارتباطات "مبین‌نت" با اشاره به تغییر رویکرد و کارکرد بستر اینترنت و اهمیت بهره برداری بیشتر و بهتر از زیرساخت‌های اینترنت جهت تسهیل و تسریع خدمات به کاربران اظهار کرد: از آنجا که حاکمت جهت برنامه‌‎ریزی بهتر نیاز به دریافت کمی و کیفی اطلاعات جهت اعمال مقررات مناسب‌تر در حداقل زمان و با حداکثر سرعت را دارد، این مهم در وزارت جهاد کشاورزی به عنوان وزارتخانه‌ای که شاید تنها دستگاهی باشد که تا سطح روستاها مراکز دولتی خدماتی دارد، اجتناب ناپذیر و واجب به نظر می‌رسد.
 

IMG-20200729-WA0033

وی با بیان اینکه هم اکنون قریب به 1300 مرکز خدمات کشاورزی در سطح روستاها در حالت خدمت به حدود 4 میلیون و 300 هزار بهره‌بردار از طریق 10 هزار کارشناس متخصص هستند؛ استفاده از این ظرفیت را امر ضروری برشمرد.

احمدی با اشاره به رسالت مهم امنیت غذایی برای وزارت جهادکشاورزی در شرایط خاص تحریم که تامین مواد اولیه خوراکی و بیمه کردن تولید در مقابل انواع تنش‌ها اجتناب ناپذیر است، لذا باید به گونه‌ای عمل کنیم که برنامه تولید و توزیع محصولات کشاورزی با حداکثر سطح کمی و کیفی انجام گیرد.

رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای این مرکز استفاده از سامانه‌های اینترنتی مناسب که در هنگام مقتضی هرگونه خطا و انحراف احتمالی را به سرعت به موقعیت مناسب برگرداند تصریح کرد: در این میان پس از مطالعات و بررسی فراوان از میان اپراتورهای مختلف، در نهایت شرکت "مبین‌نت" از جمله مجموعه‌هایی بود که به دلیل داشتن ضریب نفوذ بالا و اطمینان‌خاطر از کیفیت، امنیت و قیمت مناسب خدمات جمع‌‎بندی شد که از خدمات این اپراتور می‌توان تا سطح دهستان‌های کشور بهره برد.

احمدی با بیان اینکه در نهایت توافق شد تا در چارچوب این تفاهم‌نامه و در قالب قرارداد مشخص و ارقام توافق شده، شرکت مبین‌نت خدمات خود را در قالب APN امن به مراکز خدمات جهاد کشاورزی ارائه کند گفت: یکی از خدمات مورد توافق، ارائه خدمات زیرساخت مدرن است که به صورت امانی در اختیار جهادکشاورزی قرار داده می‌شود.

وی در تکمیل این توضیح افزود: از آنجا که تامین این زیرساخت‌ها برای مراکز خدمات جهادکشاورزی در دهستانها مقدور نبوده و نیست، این همکاری مبین‌نت کمک بزرگی به تسهیل بهره‌برداری از خدمات این فناوری خواهد کرد.

وی در عین حال جهت رفع هرگونه شبهه احتمالی نزد افرادی که پس از اطلاع از این تفاهم‌نامه دچار این تصور شوند که رانت و انحصار برای شرکت "مبین‌نت" است  اعلام کرد: این تفاهم‌نامه یک پروتکل دارد تا مراکز خدمات جهاد کشاورزی در دهستان‌ها از این سرویس استفاده کنند و اگر هر یک از اپراتورهای دیگر مدعی ارائه خدمات بهتر و با قیمت کمتر هستند، می‌توانند خدمات خود را متناسب با نیازها و مطالبات مجموعه جهاد کشاورزی جهت بررسی ارائه کنند.

 

اعلام آمادگی برای ارائه فناوری زیرساخت و دیتاسنتر و اینترنت اشیا

دکتر حسین تهرانی، مدیرعامل شرکت ارتباطات "مبین‌نت" نیز در این مراسم با بیان اینکه مجموعه مبین نت دو وجه دارد گفت: یکی از این وجوه اپراتور ارتباطی است که در حال ارائه سرویس به دهها بانک و موسسه اعتباری و سازمان‌های دولتی و خصوصی در کشور است و در واقع ارائه‌ خدمات ارتباطی باندپهن بی‌سیم در مقیاس کشوری و خدمات سازمانی در تخصص مبین‌نت است و وجه دیگر اینکه مبین‌نت عضوی از گروه همراه اول است که بخشی از مدیریت آن وجهه سازمانی همراه اول را دارد و در همین راستا نیز سعی می‌کند تا سرویسی متناسب با بخش کشاورزی را ارائه کند.
 

IMG-20200729-WA0034

به گفته وی، مبین‌نت در این راستا آمادگی دارد پس از درخواست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهادکشاورزی، در هر نقطه جدید که صلاح دانسته شود ظرف 48 ساعت سرویس مانیتورینگ یکپارچه جدیدی را مستقر سازد.

تهرانی با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات بهتر کافی است تا بدون دغدغه تامین تجهیزات ظرفیت مورد نیاز اعلام شود به 2 حوزه خدمتی دیگر مبین‌نت نیز اشاره کرد و گفت: یکی در حوزه فراهم آوردن فناوری زیرساخت و دیتاسنتر است که ظرفیت‌سازی بزرگی شده تا سازمان‌ها و شرکت‌ها دغدغه تامین زیرساخت‌های فناوری لازم را جهت ذخیره‌سازی و پردازش نداشته باشند و دیگری در حوزه پلتفروم فناوری اینترنت اشیا IoT است که حوزه کشاورزی بتواند با ایجاد شبکه ارتباطی برای سنسورها، داده‌هایی را که از روی زمین کشاورزی برداشته می‌شود به یک نقطه رسانده و آن را جهت پردازش اطلاعات در اختیار دیتاسنتر قرار دهد.

به گفته وی تمام سرمایه‌گذاری زیرساختی جهت این موضوع تدبیر شده است و در واقع فقط کافی است تا لایه اپلیکیشن مورد نیاز طراحی گردد و از این 2 بستر نیز در حوزه کشاورزی استفاده شود. کما اینکه بخش کشاورزی که احتمالا توان تجهیزات زیرساختی را ندارد ، اما کافی است در نهایت سنسورهای لازم برای خاک و رطوبت را تامین کند تا به آسانی به پلتفورم اینترنت اشیاء IoT وصل شود.
 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید