Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن:

احیای ۲۵ رشته قنات در رزن

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن از احیای ۲۵ رشته قنات در شهرستان خبر داد و گفت: اعتباری معادل ۲۵ میلیارد تومان برای احیای ۳۵ رشته قنات اختصاص پیدا کرده که ۲۵ رشته احیا و ۱۱ رشته در حال احیاست.

احیای ۲۵ رشته قنات در رزن

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، رضا مهدوی‌رجا ضمن ارائه گزارشی از اقدامات شهرستان بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف کشاورزی تخصیص داشتیم که از این میزان ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت‌شده است.

وی افزود: این میزان تسهیلات شامل چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بخش بند الف تبصره ۱۸، ۹ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان در بخش تسهیلات ارزان‌قیمت خشک‌سالی، یک میلیارد تومان در طرح جهش تولید و ۷۵۰ میلیون تومان در بخش مشاغل خانگی جذب‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن با اشاره به اجرای کانال‌های کشاورزی در شهرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۹ کانال به متراژ ۱۷ هزار و ۱۰۰ متر در سطح شهرستان اجرا و هفت هزار متر کانال در حال اجرا است.

وی با تأکید بر اینکه ۶ هزار و ۲۰۰ متر لوله‌گذاری نیز در حال اجرا است اضافه کرد: درمجموع اعتباری بالغ‌بر ۳۰ میلیارد تومان در حوزه کانال‌های کشاورزی اختصاص پیداکرده است.

مهدوی‌رجا به اعتبارات قنوات اشاره کرد و افزود: اعتباری معادل ۲۵ میلیارد تومان برای احیای ۳۵ رشته قنات اختصاص پیداکرده که ۲۵ رشته احیا و ۱۱ رشته در حال احیا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن در حوزه اجرای احکام قلع‌وقمع یادآور شد: از اول سال تاکنون پنج مورد قلع‌وقمع در اجرای ماده سه قانون حفظ اراضی کشاورزی و ۶ مورداجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ انجام شده است.

وی از شناسایی ۷۰ مورد تخلف ساخت‌وساز غیرمجاز در شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: از این میزان ۳۵ مورد ارجاع به دادگاه و ۳۵ مورد حل‌وفصل شده همچنین ۱۵ مورد تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در راستای تولید انجام شده است.

مهدوی‌رجا به رفع تداخل ۵۳ پلاک کشاورزی از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و گفت: رفع تداخلات در شهرستان رزن تکمیل‌شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید