Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

هرمزگان پیشرو در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

معاون آب‌و‌خاک وزارت جهاد کشاورزی در سفر به هرمزگان این استان را پیشرو در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری عنوان کرد و گفت: کاهش مصرف آب و افزایش راندمان از مهم‌ترین محاسن اجرای این طرح هاست.

هرمزگان پیشرو در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در هرمزگان، صفدر نیازی شهرکی طی سفر یک‌روزه به شرق استان هرمزگان، ضمن بازدید از طرح‌های آب‌وخاکی این منطقه بیان کرد: هرمزگان، استان پیشرو در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در راستای سیاست وزارت جهاد کشاورزی درزمینهٔ افزایش راندمان و بهره‌وری است.

وی در بدو ورود به بندرعباس یا حضور در نهالستان باغو این شهر از سامانه نوین آبیاری اجراشده در این نهالستان بازدید کرد و افزود: استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی به کاهش مصرف آب و افزایش تولید کمک می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر با حضور در جمع کشاورزان رودان از چندین نقطه این به‌ویژه طرح‌های حوزه آب‌وخاک، بازدید کرد و درخواست‌های کشاورزان را جهت بررسی و مطالعه دریافت کرد.

نیازی شهرکی همچنین با حضور در مسجد جامع شهر هشتنبندی واقع در شهرستان میناب شنونده درخواست‌های  کشاورزان این منطقه بود و هشتنبندی و توکهور را قطب کشاورزی هرمزگان به‌ویژه درکشت صیفی‌جات خارج از فصل عنوان کرد.

 دیدار با نمایندگان کشاورزان شهرستان میناب، و بررسی مسائل و مشکلات طرح تجمیع اراضی کشاورزی بخش بندرزک شهرستان میناب از دیگر برنامه‌های صفدر نیازی شهرکی معاون آب‌وخاک وزارت جهاد کشاورزی به شرق هرمزگان بود.

صفدر نیازی شهرکی در معیت نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور شهرستان میناب را جهت بازدید از طرح‌های آبخیزداری و بیابان‌زدایی شهرستان‌های سیریک و جاسک ترک کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید