Iranian Agriculture News Agency

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد:

سهم ۴میلیون تنی هرمزگان در تولید محصولات کشاورزی کشور

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به سهم ۴میلیون تنی هرمزگان در تولید محصولات کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال تغییر باغبانی از سنتی به مدرن و دانش بنیان است.

 سهم ۴میلیون تنی هرمزگان در تولید محصولات کشاورزی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در بندرعباس، محمد مهدی برومندی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ریل‌گذاری یک کشور به ویژه برای دولت در مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود، بیان کرد: در بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور برای رقابت با بخش‌های مختلف کشور در گرو ریل‌گذاری مجلس هستیم.

وی افزود: با توجه به سابقه حضوری که در مجلس شورای اسلامی دارم، به نقش کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در توسعه صنعت کشاورزی و تحول در این بخش اذعان می‌کنم.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، استان هرمزگان را یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور در تولید مواد غذایی معرفی کرد و گفت: نزدیک به ۴ میلیون تن محصول کشاورزی تولید شده در استان است که بالغ بر ۴۰۰  هزارتن انواع محصولات باغبانی در رودان تولید و این شهرستان را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های استان و کشور  در این بخش معرفی کرده است.

برومندی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حرکت به سوی باغبانی و کشاورزی دانش بنیان و مدرن توضیح داد: در تلاش هستیم که سازگاری ارقام مناسبی نظیر گردوی پکان و انواع محصولات کم آب بر را در استان ارزیابی کنیم.

وی همچنین از استان هرمزگان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور در بخش تولیدات گلخانه‌ای نام برد و افزود: در بخش گلخانه مشکلات زیادی وجود دارد که در صدد رفع آن هستیم و طی ارتباط با وزارت نیرو به دنبال رفع مشکل تامین آب به ویژه در بخش گلخانه‌ها هستیم.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر حضور ایران در بازار روسیه به‌عنوان یکی از بازارهای هدف محصولات کشاورزی یادآور شد: هرمزگان به ویژه شهرستان رودان نقش بسزایی در  تولید و صادرات فلفل دلمه به این بازار دارد.

برومندی با تاکید بر اینکه برای اصلاح و نوسازی باغات استان هرمزگان اقدامات مناسبی را در دستور کار داریم، یادآور شد: منتظر تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری در این حوزه هستیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید