Iranian Agriculture News Agency

به‌کارگیری فناوری‌های نوین برای پایش منابع طبیعی

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بکار گیری از فناوری‌های جدید ازجمله پهباد را برای ارزیابی و پایش عرصه‌های منابع طبیعی را یک ضرورت دانست و یادآور شد: نقش تکنولوژی در علوم مختلف بر هیچ‌کس پوشیده نیست و حفظ منابع طبیعی به‌عنوان امانت نسل‌های بعدی باید به‌درستی موردتوجه قرار گیرد و این امر امروز مستلزم استفاده از فناوری‌های نوین در منابع طبیعی است.

به‌کارگیری فناوری‌های نوین برای پایش منابع طبیعی

به گزارش ایانا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی، عباسعلی نوبخت صبح امروز- یکشنبه - بیست و پنجم تیرماه در سی و سومین جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، زادروز «ابوجعفر محمد بن موسی خوارزمی» دانشمند ایرانی که به‌روز فناوری اطلاعات نام‌گذاری شده است را گرامی داشت و افزود: ما باید درزمینهٔ منابع طبیعی از دانش و علم روز بهره‌مند شویم و از ظرفیت سامانه‌های دولت الکترونیک برای ارتقاء و توسعه منابع طبیعی استفاده کنیم.

اقدام مردم و منابع طبیعی ستودنی است

نوبخت گفت: اقدامات چشمگیری درزمینهٔ تولید نهال توسط مردم و ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها در سراسر کشور انجام‌شده است و این اقدام برای سرسبزی ایران بسیار ستودنی است.

وی افزود: مهم‌ترین بخش اجرایی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، حفاظت از درختان کاشته شده است و هر نهالی که تولید می‌شود تنها 20 درصد انجام کار است. 10 درصد آن کاشت درخت است و 70 درصد آن مربوط به نگهداشت و حفاظت است

نوبخت که با وزیر جهاد کشاورزی هفته گذشته در مناطق شمالی کشور حضور داشت از بازدید محمدعلی نیکبخت از نهالستان پلمبرای گیلان خبر داد و یادآور شد: این نهالستان که نمادی از دیگر نهالستان‌های منابع طبیعی سراسر کشور است مورد توجه و تحسین وزیر جهاد کشاورزی قرارگرفته است.

نوبخت که در سخنان خود بارها بر ارائه آمار و اطلاعات درست از میزان نهال‌های تولیدی در نهالستان‌ها تأکید کرده است، افزود: ما وظیفه‌داریم به هراندازه  از پیشرفت در این طرح دست پیداکرده‌ایم به مردم و افکار عمومی اطلاع‌رسانی نماییم.

کار در منابع طبیعی به خاطر اهداف چندگانه و متضاد دشوار است

در ادامه جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت که به‌صورت وبیناری با حضور مدیران ستادی و استانی برگزار می‌شد، سید احسان ملیحی؛ رئیس امور دولت هوشمند سازمان اداری و استخدامی کشور در سخنانی بر ضرورت اطلاع‌رسانی و ترویج سامانه‌های  مختلف منابع طبیعی به دیگر سازمان‌ها و افکار عمومی تأکید کرد.

ملیحی گفت: کار در منابع طبیعی سخت است زیرا با اهداف چندگانه و متضاد مواجه است و دستیابی هم‌زمان به آن‌ها با توجه به محدودیت‌های اعتباری و نیروی انسانی دشوار است.

وی نقش فناوری‌های نوین من‌جمله بکار گیری از پهباد برای پایش و ارزیابی منابع طبیعی را  پراهمیت خواند و اعلام کرد: هدف سازمان امور اداری و استخدامی کمک به سازمان منابع طبیعی و دیگر سازمان‌هاست.

تخصیص اعتبار برای توسعه دولت الکترونیک در منابع طبیعی

همچنین در این نشست علی جعفری مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، گزارشی از عملکرد دفتر در بخش توسعه دولت الکترونیک را ارائه کرد.

جعفری در بخشی از سخنان خود اعلام کرد: سازمان پدافند غیرعامل 220 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه دولت الکترونیک به سازمان منابع طبیعی اختصاص داده است.

یک انتصاب در حوزه مشاوران

بر اساس این گزارش، در پایان‌بخش جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت، دکتر عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی در حکمی محمدجواد محمدی نوری را به‌عنوان مشاور در امور مسئولیت‌های اجتماعی سازمان برای عملیاتی کردن طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت منصوب کرد.

محمدی نوری رئیس مجمع مشاوران مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید