Iranian Agriculture News Agency

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری:

تخلیه نخاله‌های ساختمانی در عرصه‌های منابع طبیعی ممنوع است

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از هم‌افزایی بخش‌های مسئول در حوزه مدیریت آسیب نخاله‌های ساختمانی به منابع طبیعی خبر داد.

تخلیه نخاله‌های ساختمانی در عرصه‌های منابع طبیعی ممنوع است

سرهنگ علی ملکی آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این‌که هرگونه آسیب‌رسانی به عرصه‌های منابع طبیعی حتی اگر تخلیه نخاله‌های ساختمانی باشد بر اساس قانون ممنوع است گفت: افرادی که به منابع طبیعی آسیب وارد کرده‌اند باید پاسخگو باشند و بر اساس ضوابط و مقررات با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی افزود: اینکه چقدر نخاله در عرصه‌های منابع طبیعی تخلیه‌شده و تا چه حد آسیب رسانده است، باید برآورد و بررسی و جمع‌بندی شود ولی این تخلف‌ها مورد ارزیابی کارشناسان مربوطه قرارگرفته و پس از تخمین میزان خسارت و مستندسازی، این پرونده‌ها به مراجع قضایی ذی‌ربط ارسال‌شده و برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

آهنگران گفت: در ارتباط با معضل نخاله‌ها جلسات استانی بین ارگان‌های مختلف ذی‌ربط برگزارشده است و پیگیری‌ها و اقداماتی در این خصوص انجام‌شده است و دراین‌ارتباط بارده‌های مختلف هم‌افزا هستیم. تلاش می‌کنیم ارگان‌های دیگر را نیز به کمک بگیریم و اگر احیاناً بخشی وظیفه‌ای دراین‌ارتباط داشته باشد یادآوری می‌کنیم.

وی توضیح داد: تخلیه نخاله‌ها اگر در عرصه‌های منابع طبیعی باشد در حوزه مسئولیت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است ولی اگر عرصه‌های تحت مدیریت سایر بخش‌ها مانند زمین و مسکن، شهرداری یا سازمان محیط‌زیست باشد، این سازمان‌ها باید آسیب‌های وارده را مدیریت کنند.

 

 

خبرنگار: شبنم مسعودی

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید