Iranian Agriculture News Agency

بیش از ۹میلیون هکتار ازاراضی رفع تداخل شده است

مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری اراضی‌ سازمان امور اراضی کشور :تاکنون حدود ۹/۵ میلیون هکتار معادل ۶۳ اراضی کشاورزی در کشور رفع تداخل انجام شده است.

بیش از ۹میلیون هکتار ازاراضی رفع تداخل شده است

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور اراضی کشور، محمد احمدی اظهار داشت: در حال حاضر از مجموع ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی حدود ۱۵ میلیون هکتار مشمول رفع تداخلات است و از این میزان حدود ۹/5 میلیون هکتار که معادل ۶۳ درصد از اراضی کشاورزی کشور است رفع تداخلات شأن انجام‌شده و این اراضی ملی و غیر ملی تفکیک و تعیین تکلیف شده است.

وی افزود:تقریباً در پلاک‌های ثبتی که ما این کار را انجام داده‌ایم بین مردم و دولت مشکل خاصی وجود ندارد و به این سمت پیش می‌رویم که موانع تولید از این نظر برای کشاورزان وجود نداشته باشد و بتوانند فعالیت‌های کشاورزی خود را ادامه دهند.

مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری اراضی‌ سازمان امور اراضی کشور گفت :ما در راستای مقررات اجرایی مدیریت زمین و قوانین اصلاحات ارضی و ملی با انجام رفع تداخلات به دنبال حل مشکلات اراضی بین مالکیت‌های دولتی و فردی و بین خود مردم هستیم تا تثبت مالکیت‌ها انجام شود.

وی اضافه کرد: برای انجام و تسریع رفع تداخلات در کشور تاکنون بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعددی صادر و ابلاغ شده است که خوشبختانه در دو سال اخیر رشد خوبی درروند رفع تداخلات در کشور اتفاق افتاده و در برخی از استان‌ها در مرحله اتمام رفع تداخلات هستیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید