Iranian Agriculture News Agency

بازدید مدیر کل دفتر امور بیابان از پروژه های منابع طبیعی خوزستان

وحید جعفریان مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سفری سه روزه به استان خوزستان از پروژه‌های مقابله با بیابان‌زایی و اقداماتی که در راستای تثبیت کانون‌های بحرانی بیابان انجام شده است؛ بازدید کرد.

بازدید مدیر کل دفتر امور بیابان از پروژه های منابع طبیعی خوزستان

به گزارش ایانا به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، کانون‌های گرد و غبار شماره چهار جنوب شرق اهواز، پنج و 6 هندیجان و ماهشهر و همچنین نهالسنان بیابانی شهرستان حمیدیه از جمله جاهایی بود که روز سه‌شنبه هفدهم مرداد مورد بازدید و ارزیابی مدیر کل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی قرار گرفت.

بازدید از پروژه‌های سنواتی اداره کل منابع طبیعی خوزستان و عرصه‌های مالچ‌پاشی شده سال‌های گذشته، بازدید از نهالستان‌های بیابانی و ارزیابی اثر بخشی اقدامات و همچنین ارزیابی اجرای پروژه‌های بیولوژیک در قالب تفاهم نامه با شرکت نفت نیز از دیگر برنامه‌های بازدیدی جعفریان در روز دوم سفر به استان خوزستان بود.

بر اساس این گزارش، در تمامی مراحل بازدید از اقدامات مقابله با بیابان‌زایی در خوزستان، دهقان معاون دفتر امور بیابان سازمان سید حمید میرعلایی معاون فنی و فرزاد امین رئیس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان، مدیر دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی را همراهی می‌کردند.

استان خوزستان 6 میلیون و چهارصد هزار هکتار وسعت دارد که 20درصد از این مساحت یعنی معادل یک میلیون و 275 هزار هکتار آن را عرصه‌های بیابانی تشکیل می‌دهد.

خوزستان با توجه به منابع آب و گستره وسیع اراضی و حضور سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف اقتصادی نظیر: صنعت نفت و کشت و صنعت و غیره پتانسیل قابل توجهی دارد و برنامه‌ریزی برای انجام طرح مردمی کاشت یک میلیارد برای مقابله با بیابان‌زایی و تثبیت کانون‌های بحرانی بیابان مورد توجه جدی سازمان منابع طبیعی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید