Iranian Agriculture News Agency

آمادگی مقابله با آتش‌سوزی مراتع در روزهای گرم فصل تابستان را داریم

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از اقدامات این سازمان برای مقابله با آتش‌سوزی مراتع در روزهای گرم فصل تابستان خبر داد.

آمادگی مقابله با آتش‌سوزی مراتع در روزهای گرم فصل تابستان را داریم

به گزارش ایانا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی از سمنان، ترحم بهزاد در بازدید از مراتع شهرستان مهدیشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که سازمان منابع طبیعی چه اقداماتی برای پیشگیری از آتش‌سوزی مراتع ناشی از گرمای هوا در فصل تابستان سال جاری انجام داده است، بیان کرد: دستورالعملی در راستای جلوگیری و پیشگیری از آتش‌سوزی تهیه و به استان‌های کشور ابلاغ کردیم و آمادگی مقابله با آتش‌سوزی راداریم.

وی ادامه داد: در مناطقی که علوفه زیادی داشتیم، برنامه‌ریزی کردیم که چرای دام سبک و همچنین علوفه چینی انجام شود.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اضافه کرد: برای اینکه آتش به مناطق دیگر سرایت نکند، قرار شد در حاشیه مزارع و مناطقی که پوشش گیاهی بسیاری دارند، از آتش‌برها استفاده و نهرهایی ایجاد شود. در مناطق جنگلی و برخی مراتع نیز زیرآشکوب وجود دارد که از آتش‌سوزی جلوگیری‌ می‌کند.

بهزاد در پاسخ به اینکه مراتع کدام استان‌ها بیشتر در معرض آتش‌سوزی قرار دارند، گفت: مناطق بحرانی شناسایی‌شده است و بیشتر استان‌های منطقه زاگرس به دلیل بارندگی‌های شدید و پوشش گیاهی زیاد بیشتر در معرض آتش‌سوزی قرار دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید