Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ساری:

اولین کارخانه زعفران مازندران در ساری احداث می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی ساری با اشاره به آغاز برداشت زعفران در این شهرستان، گفت: مجوز احداث اولین کارخانه زعفران مازندران در ساری صادر شد.

اولین کارخانه زعفران مازندران در ساری احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی با اشاره به کشت 15 هکتاری زعفران در شهرستان ساری، بیان کرد: با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار داخلی، مجوز احداث اولین کارخانه فرآوری و بسته‌بندی زعفران در مازندران صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه نمونه برداری و آنالیز شیمیایی زعفران تولیدی این شهرستان در سال 1398 انجام شد، خاطرنشان کرد: با توجه به آنالیز انجام شده، میزان کروسین زعفران تولیدی در این شهرستان "294" است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قدرت رنگی زعفران یکی از پارامترهای عمده تعیین‌کننده کیفیت زعفران است که با اندازه‌گیری میزان کروسین موجود در آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: کروسین زعفران تولیدی در مناطق بالادست این شهرستان 40 واحد بیشتر از میزان کروسین تولیدی در زعفران ممتاز " 250 " است.

این مسئول با بیان اینکه سیاست مجموعه کشاورزی تمرکز بر ایجاد زنجیره کامل تولید زعفران از کاشت، داشت، برداشت تا عرضه آن در بازار داخلی و خارجی است، ادامه داد: راه‌اندازی این کارخانه با سرمایه‌گذاری شخصی در بخش دودانگه ساری انجام می‌شود.

علوی در پایان میزان عملکرد زعفران تولیدی در این شهرستان را سه تا پنج کیلوگرم در هکتار اعلام کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید