Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر اعلام کرد:

کشت شبدر در 2400 هکتار مزارع قائم شهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از کشت شبدر علوفه‌ای در دو هزار و 400 هکتار زمین زراعی این شهرستان خبر داد.

کشت شبدر در 2400 هکتار مزارع قائم شهر
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، علی درویش نیا با بیان اینکه زراعت علوفه یکی از فعالیت‌های کشاورزی برای تامین خوراک دام است و موجب حفظ و نگهداری خاک و کاهش فرسایش خاک می‌شود، گفت: امسال دو هزار و 400 هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان قائم شهر علوفه شبدر برسیم کشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با اشاره به اینکه در این شهرستان دو هزار بهره‌بردار مشغول کشت شبدر هستند، افزود: از خصوصیات بارز شبدر، قدرت پنجه زدن و رشد و نمو مناسب بعد از برداشت است که در صورت تقویت خاک با کود آلی و پوسیده، میزان تولید افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی توضیح داد: افزایش سطح زیرکشت شبدر جایگاه مهمی در تولید علوفه و بهبود حاصلخیزی خاک دارد، و در استان‌های شمالی به ویژه به‌عنوان کشت دوم بعد از برداشت برنج مورد توجه قرار دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: شبدر دارای ساقه‌های راست، نازک، ظریف، مدور و منشعب است که طول ساقه‌های هوایی آن گاهی به بیش از یک متر رسیده و برگ‌های قاعده آن از هم فاصله نسبتاً زیادی دارند.

وی یادآور شد: شبدر اغلب به‌صورت وحشی یا علف هرز در مزارع و مراتع طبیعی دیده می‌شود اما امروزه  انواع اصلاح شده جانشین فرم‌های ابتدایی و خودرو شده و علوفه رضایت بخشی را تولید می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید