Iranian Agriculture News Agency

لزوم فعالیت مجدد واحدهای دامداری صنعتی غیر فعال در مازندران

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران بر لزوم فعالیت مجدد و استفاده از ظرفیت واحدهای دامداری‌های صنعتی غیر فعال برای تامین شیر صنایع و کارخانجات لبنی تاکید کرد.

لزوم فعالیت مجدد واحدهای دامداری صنعتی غیر فعال در مازندران
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محمدمهدی عباس زاده در جلسه کارگروه تخصصی تامین شیر صنایع لبنی و توسعه گاوداری شیری صد راسی استان که با حضور اعضا این کارگروه و نمایندگان کارخانجات لبنی استان برگزار شد به لزوم فعالیت مجدد واحدهای دامداری های صنعتی غیر فعال برای تامین شیر صنایع و کارخانجات لبنی تاکید کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه از 316 واحد دامداری صنعتی استان، 155 واحد غیر فعال است، ادامه داد: فعالیت مجدد و استفاده از ظرفیت واحدهای دامداری‌های صنعتی غیر فعال برای تامین شیر صنایع و کارخانجات لبنی تاکید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بالا بودن ارزش زمین به‌خصوص در منطقه غرب و مرکزی استان، عدم مراجعه و استقبال متقاضی(سرمایه‌گذار)، ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم واحدهای دامداری از چالش‌ها و موانع مهم پیش روی صنعت دامپروری است، افزود: تخصیص زمین اراضی ملی به متقاضیان برای احداث واحدهای شیری صنعتی به‌منظور ترغیب متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بخش از راهکارهای برون رفت این چالش‌ها است.

این مسئول خاطرنشان کرد: راه‌اندازی و فعالیت مجدد واحدهای صنعتی غیرفعال، ورود کارخانجات برای تشکیل زنجیره تامین شیر، افزایش ظرفیت واحدهای دامداری صنعتی بزرگ و استفاده از ظرفیت‌های شهرک‌های دامپروری ار مهم‌ترین راهکارهای تامین شیر صنایع و کارخانجات لبنی در استان است.

وی استفاده از ظرفیت صنایع و کارخانجات لبنی استان برای احداث واحدهای گاوداری شیری صنعتی با ظرفیت بالا و مشارکت آنان در راه‌اندازی مجدد واحدهای دامداری شیری صنعتی غیر فعال استان را از راهکارهای دیگر تامین شیر مورد نیاز صنایع و کارخانجات برشمرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: استان مازندران دارای سه میلیون و 800 هزار راس دام سبک و سنگین است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید