Iranian Agriculture News Agency

رتبه نخست مازندران در تولید ۱۴ محصول اساسی کشاورزی کشور

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مازندران در ۱۴ محصول اساسی کشاورزی رتبه نخست را دارد، بخش عمده نیازهای کشور در خطه شمالی کشور تولید می‌شود.

رتبه نخست مازندران در تولید ۱۴ محصول اساسی کشاورزی کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی که در دومین روز از سفر استانی خود به استان مازندران سفر کرده است، عصر امروز در دیدار با فعالان اقتصادی بخش کشاورزی استان مازندران بیان کرد: باید موانع و محدودیت‌ها برای بخش خصوصی برداشته شود و از تولید داخل حمایت شود.

وی افزود: هدف ما خدمت‌گذاری به مردم و تولیدکنندگان است و باید با هم امور را پیش ببریم.

نیکبخت اضافه کرد: وظیفه وزارت جهاد کشاورزی سیاست‌گذاری، حمایت و نظارت بر اجرای سیاست‌ها است و تصدی امور باید به بخش خصوصی و تشکل‌ها واگذار شود.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر لزوم واگذاری برخی مسئولیت‌ها به بخش خصوصی، گفت: هفته گذشته تمام اختیارات واردات، صادرات و سامانه را به اتحادیه مرکزی مرغداران میهن واگذار کردیم و تمام امور مربوط به تخم مرغ توسط این واحد انجام می‌شود.

وی در رابطه با زمین ۶ هزار هکتاری تملیک شده توسط بانک زمین گفت: باید تکلیف این زمین مشخص و سند آن ابطال شود تا بتوانیم آن را در قالب مجتمع برای فعالیت تولیدی در اختیار مردم قرار دهیم.

نیکبخت ادامه داد: دولت با تمام توان از صنایع تبدیلی و تکمیلی حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خطه شمالی کشور می‌تواند تامین کننده نهاده دامی باشد، عنوان کرد: تشکل‌های استان و اتاق بازرگانی استان‌های شمالی کشور به‌ویژه مازندران می‌توانند نهاده دامی را از روسیه وارد کنند و فروش آن توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی از تشکیل ستاد توسعه گلخانه در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: در این ستاد میزان احداث گلخانه در هر استان به تفکیک و نیاز استان تعیین می شود.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی معتقد است، تامین و تنظیم بازار از مسیر حمایت از تولید داخل می گذرد.

نیکبخت تاکید کرد: خط اعتباری خرید برنج ایرانی توسط بانک مرکزی تامین شده و خرید برنج از سه استان شمالی کشور آغاز شده است. واردات برنج هم مشروط به خرید برنج از تولیدکننده داخلی خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید