Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی جویبار اعلام کرد؛

صادرات 2 هزارتن محصولات کشاورزی از جویبار به خارج کشور

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی جویبار از صادرات 2 هزارتن محصولات کشاورزی از پایانه صادراتی روماک گستر این شهرستان به خارج از کشور 6 ماه نخست امسال خبر داد.

صادرات 2 هزارتن محصولات کشاورزی از جویبار به خارج کشور
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محمدمهدی عباس زاده با اشاره به اینکه اجرای ضوابط قرنطینه ای برای جلوگیری از ورود عوامل خسارتزای گیاهی به درون کشور و صدور گواهی بهداشت نباتی برای محصولات صادراتی به صورت جدی در مراکز قرنطینه گیاهی شهرستان جویبار دنبال می شود، از صادرات 2 هزار تن محصولات کشاورزی از پایانه صادراتی روماک گستر این شهرستان به خارج از کشور 6 ماه نخست امسال خبر داد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جویبار افزود: محصولات صادرشده شامل یک هزار و 678 تن پرتقال، 17 تن سیب، 40 تن شلیل، 74 تن فلفل دلمه ای، 402 تن کیوی و 82 تن گوجه فرنگی است. 

این مسوول تصریح کرد: مهمترین هدف از قرنطینه نباتی، بررسی محموله های کشاورزی برای جلوگیری از ورود و خروج عوامل خسارتزای گیاهی قرنطینه ای شامل آفات و بیماری هاست که با بهره گیری از توان کلینیک های گیاه پزشکی بخش غیردولتی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت قرنطینه نباتی در امر صادرات، واردات و ترانزیت محصولات کشاورزی و حساسیت این کار، کارشناسان قرنطینه نباتی بصورت شبانه روزی فعالیت کرده و محموله های کشاورزی را بازدید می‌کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید