Iranian Agriculture News Agency

سرپرست جهاد کشاورزی آمل خبر داد:

پرورش ماهی قزل الا در قفس در شالیزارهای آمل/درآمد 4 میلیاردی

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی آمل از پرورش ماهی قزل الا در قفس در اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.

پرورش ماهی قزل الا در قفس در شالیزارهای آمل/درآمد 4 میلیاردی

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، مهرداد فولاد از پرورش ماهی قزل آلا پس از برداشت برنج و رتون در اراضی شالیزاری شهرستان آمل خبر داد و گفت: یک واحد پرورش ماهی قزل آلا در قفس در منطقه دشت سر روستای رستمدار محله در یک دوره پرورش بعد از برداشت برنج و رتون 30 تن ماهی قرل آلا نولید و 4 میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

وی افزود: کشاورز پیشرو در این عرصه 2 هکتاری در فصل بهار دو هفته پس از نشاء برنج، اقدام به رهاسازی 500 قطعه جوجه اردک کرد و پس از برداشت برنج، در حالی که زمین مستعد پرورش رتون است، این عملیات را با موفقیت و با مصرف کمترین میزان کود و سموم شیمیایی انجام داد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان  آمل تصریح کرد: این تولید کننده پس از برداشت رتون نیز در آبان ماه با آب بستن زمین شالیزاری به عمق بیش از 1.5 متر، اقدام به رهاسازی 60 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا در قفس به اوزان 80 الی 100 گرم کرد.

وی بیان کرد: در یک دوره 4 تا 5 ماهه، ماهی پرورش داده شده در قفس را در وزن‌های بیش از 700 گرم برداشت و به طور مستقیم به فروش می‌رساند.

این مسوول اظهار کرد: با توجه به اهمیت پروتئین حیوانی بخصوص پروتئین گوشت سفید در تغذیه انسان، لزوم توجه به این بخش اهمیت بیشتری پیدا می کند و به دلیل بالا بودن ارزش غذایی و داشتن اسید امینه و اسید های چرب غیر اشباع مواد معدنی و ویتامین ها از دیر باز مورد تغذیه جوامع بود، لذا تکثیر و پرورش انواع ماهیان در آبهای داخلی و بهره گیری از آبهای زیر زمینی یک امر مهم و جدی تلقی می شود.

وی یادآور شد: 110 واحد پرورش  ماهی در این شهرستان فعال است که سالانه  6 هزار تن ماهی قزل آلا تولید می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید