Iranian Agriculture News Agency

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبر داد:

به روزرسانی مطالعات خاک‌شناسی ۴۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از به روزرسانی طرح و مطالعات ۴۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

به روزرسانی مطالعات خاک‌شناسی ۴۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، نصرت اله نیکو بیان کرد: این مطالعات که در سال‌های گذشته انجام شده  به‌صورت اجمالی و نیمه تفصیلی بوده که با ایجاد دفتر امور خاک در این مدیریت برنامه‌ریزی لازم انجام شده تا سطح مطالعات به مطالعات تفصیلی ارتقا یابد.

وی به راه‌اندازی دفتر واحد خاک کشاورزی در استان قزوین اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل و ایجاد این دفتر، پیگیری قوانین و مقررات در حوزه امور خاک کشاورزی و عملیاتی کردن آنها مثل قانون حفاظت خاک  و  خط مشی‌های مدیریت پایدار خاک‌های کشاورزی است.

نیکو ادامه داد: همچنین با برنامه‌ریزی لازم انجام مطالعات خاک‌شناسی و نقشه‌های مدیریت پذیری انجام می‌شود که با تهیه این نقشه‌ها، نوع کاربری اراضی دقیقا مشخص می‌شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، آموزش کشاورزان در زمینه حفاظت خاک و مدیریت و بهره‌برداری پایدار از خاک‌ها، انجام پایش خاک‌های استان، پیشگیری از تخریب و تغییر کاربری‌های غیرمجاز، پیگیری برنامه تقویت ماده آلی و افزایش حاصلخیزی و کاهش فرسایش، کنترل شوری و قلیایی خاک و توسعه کشاورزی پایدار از مهم‌ترین مزایای ایجاد این دفتر ذکر کرد.

به گفته وی؛ استفاده از فناوری جدید در حوزه مدیریت امور خاک کشاورزی و انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی در خاک‌های کشاورزی نیز از دیگر اولویت‌های این دفتر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید