Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

واحدهای راکد و نیمه فعال دامداری‌های سنتی روستایی فعال می‌شوند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هدف‌گذاری برای اجرای طرح فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال دامداری سنتی روستایی در این استان انجام شده است.

واحدهای راکد و نیمه فعال دامداری‌های سنتی روستایی فعال می‌شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، یوسف جلوخانی بیان کرد: طرح فعال‌سازی واحدهای دامداری روستاییان اعم از دام سبک و سنگین باهدف از سرگیری فعالیت واحدهای دامداری روستایی در دست اقدام است که در همین راستا پیگیری‌هایی انجام شده است.

وی افزود: برای عملیاتی شدن این طرح هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه ازجمله سپاه، امور روستایی استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام‌شده است.

جلوخانی اضافه کرد: عملیاتی شدن این طرح به ثبات سکونت در روستاها، اشتغال و تولید پایدار کمک خواهد کرد.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار واحد دامداری سنتی در استان موجود است که با اجرای این طرح واحدهای راکد دامداری سنتی روستایی و نیمه فعال مجدداً فعال می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بابیان اینکه این طرح‌ها در سطح تمام شهرستان‌های استان اجرا می‌شود، افزود: این طرح در مرحله اول در دو یا سه روستا به‌صورت الگویی اجرا و در صورت موفقیت در کل استان اجرا و عملیاتی می‌شود.

جلوخانی توضیح داد: اجرای این طرح ضمن استفاده بهینه از واحدهای دامی روستا می‌تواند اشتغال، تولید، کاهش هزینه‌های تولید و تولید گوشت قرمز و کافی که یکی از دغدغه‌های دولت است محقق شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون این طرح در حال طی کردن مراحل مقدماتی و کارشناسی است ، کارشناسان این معاونت در حال مطالعه و کارشناسی طرح هستند و  در صورت تکمیل شدن با مشارکت دستگاه‌های مربوطه اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید