Iranian Agriculture News Agency

پرچمداری جوانان در بخش کشاورزی

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان امروز باید پرچمدار بخش کشاورزی باشند تا بتوان شاهد توسعه بیشتر این بخش باشیم.

پرچمداری جوانان در بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین فاطمه محمدبیگی در مراسم گرامیداشت هفته دولت و آئین تجلیل از کارمندان نمونه سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین که با حضور سیدحسن حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، رحمانی معاون امور اقتصادی استانداری، اسلامی صدرفرماندار قزوین، محمدحسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام مصائبی مسئول حوزه نماینده ولی‌فقیه در سازمان، مدیران کل دستگاه‌های تابعه، کارشناسان و بهره‌برداران بخش کشاورزی این استان در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، افزود: اگر به دنبال افزایش تولید محصولات کشاورزی و اجرای کشاورزی دانش‌بنیان در کشور هستیم باید سن کشاورزی پایین بیاید و از ظرفیت جوانان در بخش کشاورزی استفاده شود.

وی ادامه داد: استفاده از اشتغال‌های خرد کشاورزی به شیوه خانوادگی باید حمایت و توجه ویژه‌ای شود.

محمدبیگی به نقش زنان کشاورز در تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: حضور زنان کشاورز در این عرصه تحسین برانگیز است چرا که نقش آن‌ها به‌عنوان فعالان اقتصادی و کشاورزی در زمینه تولید و صادرات محصولات کشاورزی پررنگ است و باید حمایت ویژه‌ای از زنان کشاورز شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: درحال حاضر نیازمند افزایش امید و سطح اتکای اجتماعی و اعتماد عمومی در جامعه هستیم و دستیابی به این هدف نیازمند جهاد تبیین است.

محمد بیگی اضافه کرد: به دنبال این هستیم تا با اجرای طرح‌های نوین پروتئین مورد نیاز مردم با قیمت مناسب به دست مردم برسد و با افزایش تولید محصولات آبزی‌پروری باید بتوان استفاده از پروتئین‌های سفید را با قیمت مناسب در سفره مردم پررنگ‌تر کرد.

وی تاکید کرد: افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و تولید انواع محصولات آبزی‌پروری در استان‌های غیر ساحلی همچون قزوین بتوانیم پرچمدار امنیت غذایی در کشور باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید