Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

تمرکز بخش کشاورزی استان قزوین بر افزایش بهره‌وری است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تمرکز بخش کشاورزی استان باید بر افزایش بهره‌وری باشد تا بتوان به توسعه پایدار دست یافت.

تمرکز بخش کشاورزی استان قزوین بر افزایش بهره‌وری است

به گزارش خبرگار ایانا در قزوین، محمدحسین عطایی در مراسم گرامیداشت هفته دولت و آیین تجلیل از کارمندان نمونه سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین که با حضور سیدحسن حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، رحمانی معاون امور اقتصادی استانداری، اسلامی صدرفرماندار قزوین، محمدحسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام مصائبی مسئول حوزه نماینده ولی‌فقیه در سازمان، مدیران کل دستگاه‌های تابعه، کارشناسان و بهره‌برداران بخش کشاورزی این استان در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: افزایش بهره‌وری یکی از مهم‌ترین رسالت‌های وزارت جهاد کشاورزی است. ه

وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بیش از سه درصد است در صورتی که در صنعت ۲۰ درصد سرمایه‌گذاری انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به تولید انواع محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: در خرید تضمینی گندم در سال جاری توانستیم تاکنون پنج درصد بیشتر نسبت به سال گذشته خرید داشته باشیم با توجه به اینکه امسال بارندگی ۱۰ درصد کمتر از گذشته بوده که این میزان در بلند مدت ۴۳ درصد کاهش داشته است.

عطایی اضافه کرد: امسال بدون افزایش سطح کمی در کشت گندم توانستیم کیفیت بهره‌وری در تولید این محصول استراتژیک را نسبت به سال قبل افزایش دهیم.

به گفته وی؛ بیش از ۶۰ درصد مطالبات گندم کاران استان پرداخت شده و مابقی نیز با پیگیری‌های انجام شده به‌زودی پرداخت خواهد شد.

وی به ظرفیت خوب استان در تولید محصولات آبزی‌پروری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پنج هزار و 100 تن انواع ماهیان در استان تولید و ۱۰ سایت بزرگ پرورش ماهیان در استان وجود دارد که نشان‌دهنده پتانسیل مستعد استان در این صنعت است.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این مراسم گفت: در حوزه امنیت غذایی باید حلیت غذایی مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام مصائبی افزود: شکستن خرید تضمینی گندم در سال جاری در استان نسبت به سال گذشته نشان‌دهنده توزیع هوشمندانه و نظارت دقیق بوده است.

وی تاکید کرد: حوزه شیلات نقش مهمی در تامین امنیت غذایی دارد و با ایجاد طرح‌های جدید در این حوزه می‌توان از پتانسیل خوب استان در این حوزه بهره برد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید