Iranian Agriculture News Agency

آغازعملیات کیل گیری از مزارع و باغات استان قزوین

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز عملیات کیل گیری از مزارع و باغات با هدف شناسایی و انتخاب کاندیدهای برگزیدگان برتر سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ خبر داد.

آغازعملیات کیل گیری از مزارع و باغات استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، احمد مستخدمی بیان کرد: این طرح هرساله هم‌زمان با فصل برداشت محصولات زراعی، باغی از مزارع و باغات شاخص انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح باهدف شناسایی، انتخاب و معرفی تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی در سطوح ملی و استانی انجام می‌شود و ادارات ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه با هماهنگی بخش‌های فنی و بررسی توسط کارشناسان پهنه بهره‌بردارانی که با بهره‌مندی از اصول کشاورزی دانش‌بنیان و به‌کارگیری دانش و فنون از عملکرد کمی و کیفی بالا برخوردار هستند به مدیریت هماهنگی ترویج  کشاورزی استان معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: پس از بررسی‌های لازم گروهی مجرب مرکب از کارشناسان متخصص و موضوعی، محققین و کارشناسان ترویج و نماینده خبرگان  جهت کیل گیری اعزام خواهند شد.

مستخدمی بابیان اینکه عملکرد کمی، یکی از معیارهای انتخاب نمونه‌ها است و ویژگی‌ها و معیارها نیز در انتخاب تأثیرگذار هستند، گفت: استان قزوین در معرفی تولیدکنندگان برتر ملی بخش کشاورزی در سال گذشته با  انتخاب ۱۳ نمونه برتر ملی حائز رتبه سوم کشوری شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید