Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اعلام کرد:

مبارزه با پوره سن گندم د رسطح ۶۵۰۰ هکتار از گندم‌زارهای استان قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون عملیات مبارزه با پوره سن گندم در طرح جهش تولید در سطح 6 هزار و ۵۸۵ هکتار از مزارع گندم این استان اجرا شده است.

مبارزه با پوره سن گندم د رسطح ۶۵۰۰ هکتار از گندم‌زارهای استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، علی راه انجام در نشست طرح جهش تولید که به‌صورت وبنیاری و با حضور مدیرکل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت متبوع و مجری طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کشور، مدیر زراعت سازمان و کارشناسان فنی، ناظر فنی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان، نماینده ستاد اجرایی فرمام امام (ره) استان برگزار شد، افزود: تاکنون ۵۶ هزار و ۴۰۳ هکتار سطح کودپاشی سرک در محصولات زراعی، ۲هزار و ۱۲۵ هکتار سطح مبارزه با علف‌های هرز و ۱۷ هزار و ۶۳۰ هکتار سطح مبارزه با آفات زراعی در سال زراعی جاری در مزارع کشاورزی این استان انجام‌شده است.

وی به آغاز عملیات برداشت گندم در مزارع کشاورزی این استان و خرید تضمینی این محصول اشاره کرد و گفت: از ابتدای فصل خرید تاکنون پنج هزار و ۳۰۰ تن گندم و دو هزار تن کلزا به‌صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری‌شده که این روند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: همچنین عملیات برداشت جو و عدس دیم نیز در مزارع کشاورزی این استان آغازشده است.

راه انجام خاطرنشان کرد: به‌منظور توزیع رایگان بین کشاورزان در سال زراعی آتی، اعتباری از محل طرح جهش تولید برای خرید بذر گلرنگ دیم اختصاص یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید