Iranian Agriculture News Agency

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین اعلام کرد:

ارزش افزوده صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی استان قزوین حفظ شود

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: ارزش افزوده در صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان باید حفظ شود.

ارزش افزوده صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی استان قزوین حفظ شود

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، رحمانی در مراسم گرامیداشت هفته جهادکشاورزی که با حضور نیازی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، آیت‌اله عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، محمدحسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مدیران کل استان و دستگاه‌های تابعه، معاونین و مدیران و کارشناسان سازمان جهادکشاورزی در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، افزود: بیشترین ارزش افزوده به صنایع تبدیلی و تکمیلی اختصاص دارد و استان قزوین که نیازمند توجه ویژه‌ای در این خصوص است.

وی به اهمیت بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰۰ هکتار گلخانه  در استان فعال است که با ایجاد زیر ساخت های لازم برای احداث شهرک گلخانه‌ای نودهک این میزان گلخانه افزایش پیدا می‌کند که در این راستا حمایت‌های تسهیلاتی خوبی را ارائه می‌دهیم.

رحمانی به شروع برداشت محصولات کشاورزی و خرید تضمینی این محصولات اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان انجام شده تا بتوانیم به هدف ۲۱۰ هزار تن خرید این محصول در استان برسیم.

وی اضافه کرد: تلاش بر این است تا گندم از استان خارج نشود و محصول با کیفیت خریداری و در انبار  و سیلوهای گندم با شرایط مناسب ذخیره‌سازی شود.

وی بر لزوم اجرای طرح‌های تجمیعی اراضی کشاورزی در استان تاکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید