Iranian Agriculture News Agency

تدارک شبکه مستند به مناسبت روز ولادت

تدارک شبکه مستند به مناسبت روز ولادت

شبکه مستند سیما در آستانه ولادت امام رضا (ع) با پخش مستندهای «عاشقانه‌های یک ترکمن»، «از میان این مسیر سبز»، «آخرین راوی»، «آواز هرکجا که بخواهد می‌وزد» و «حکایت گونه‌ای که تر شد» عشق و ارادت هنرمندان به ساحت قدسی حضرت ثامن الحجج (علیه السلام) را به تصویر می‌کشد.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، این مستندها را جمیل عامل صادقی کارگردانی کرده است و عشق به ساحت امام هشتم شیعیان و اثرگذاری این شیفتگی در خلق آثار ناب و ماندگار حلقه اتصال همه آن‌هاست.

«عاشقانه‌های یک ترکمن» که شنبه 30 تیر ساعت 20:40 پخش می‌شود، به زندگی استاد عاشور گلدی برزین پرداخته و شوق شیفتگی این هنرمند به امام رضا (ع) را به نمایش گذاشته است.  

مستند «از میان این مسیر سبز» یکشنبه 31 تیر در جدول پخش شبکه مستند قرار دارد و در فضایی صمیمی به زندگی و آثار صمد حبیبی خواننده آواهای محلی استان گیلان_تالش پرداخته است.

«آخرین راوی» درباره استاد محمدرضا اسحاقی از آخرین راویان موسیقی مازندران است، هنرمندی که برای حفظ و نشر فرهنگ اصیل تبری بسیار تلاش کرده و آرزویی در سینه دارد. این مستند دوشنبه 1 مرداد بعد از اذان مغرب از شبکه مستند پخش می‌شود.

قصه «آواز هرکجا که بخواهد می‌وزد» درباره سید جلال و سید عباد محمدی، از جوان‌ترین راویان موسیقی فولک ایران (مازندران) است و سه‌شنبه 2 مرداد قبل از اذان مغرب پخش می‌شود.

 جمیل عامل صادقی در مستند «حکایت گونه‌ای که تر شد» که چهارشنبه 3 مرداد ساعت 20 پخش می‌شود، به مراحل تولید اثر جاودان و ماندگار استاد کریم خوانی با عنوان «آمدم ای شاه پناهم بده» پرداخته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید