Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

کدو های تنبل قیروکارزین به روسیه می روند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: با انجام کشت قرار دادی کدوی تنبل (Pumpkin) در این شهرستان، محصول تولیدی به کشور روسیه و عراق صادر خواهد شد.

کدو های تنبل قیروکارزین به روسیه می روند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی تصریح کرد: بیش از ده هکتار از اراضی منطقه دشت لار این شهرستان به کشت کدو تنبل اختصاص دارد که پیش بینی می شود بالغ بر 700 تن از این محصول تولید و به مقاصد مورد نظر ارسال شود.

به گفته وی؛ کشورهای امارات، افغانستان ، قزاقستان، کویت، عمان، مالزی و قطر از دیگر عمده کشور های خریدار انواع کدوی تولیدی در ایران هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشت کدوی تنبل به صورت بذری انجام و با سیستم نواری آبیاری می شود، افزود: بر اساس بازدید مسئول پهنه و گزارش های واصله این مزارع از اواسط آبان ماه آتی آماده برداشت خواهند بود.

همتی با بیان اینکه اجرای طرح های خلاقانه و اقتصادی در تمامی پهنه های کشاورزی این شهرستان در دستور کار است، اظهار کرد: کشت قرار دادی و دارای بازار هدف از پیش تعیین شده در جلوگیری از هر گونه ضرر کشاورز بسیار موثر و راه گشای کشاورزی است.

مدیر جهاد مشاورزی شهرستان قیروکارزین؛ یکی از راه های کسب موفقیت در صادرات محصولات کشاورزی و تولیدی را شناسایی بازار هدف و نیاز های آن دانست.

او کمیت، کیفیت و تنوع محصول را از معیارهای توسعه کشاورزی عنوان و ابراز کرد: در حال حاضر بیش از 40 محصول زراعی در شهرستان قیروکارزین کشت می شود که شناسایی ارقام متنوع و متناسب با وضعیت آب و هوایی منطقه بسیار مهم خواهد بود.

قیروکارزین با تولید سالیانه بیش از 700 هزار تن محصولات کشاورزی در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید