Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی فیروزآباد:

آبگیری بیش از 60 پروژه آبخیزداری در فیروزآباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزآباد گفت: در پی نزول رحمت الهی در روز های اخیر در این شهرستان 60 پروژه آبخیزداری آبگیری شد و 11 پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است.

آبگیری بیش از 60 پروژه آبخیزداری در فیروزآباد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عبدالحمید بهبودی افزود: این 11 پروژه شامل هشت پروژه سنگی، سیمانی وخاکی در بالادست دهستان جایدشت، پنج پروژه در بالادست زمین شهری فاز دو،  سه پروژه در محمد آباد است و مابقی در روستاهای لهراسب، بایگان، تنگ رودبال، تلخاب، بنی خفرک، مراد آباد، غرب میمند، آب شیرین دهرود و پر زیتون قرار دارند.

بهبودی با بیان اینکه کنترل سیل ،حفاظت از آب و خاک و تغذیه آبهای زیر زمینی از مهمترین اهداف اجرای طرح های آبخیزداری است، تصریح کرد: حجم بارش های اخیر 139 میلیمتر گزارش شده و حدود سه میلیون و 500 هزار متر مکعب آب در پشت بندها و سدهای شهرستان ذخیره شده است.

وی با اشاره به بازدیدهای مستمر از این پروژه ها یاد آور شد: بارندگی های اخیر هیچ خسارتی به پروژه های آبخیزداری وارد نکرده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد درادامه ضمن هشدار به مردم در خصوص تردد در حریم سازه های آبخیزداری  تاکید کرد: با توجه به لغزنده بودن دیواره های این پروژه ها و احتمال زیاد غرق شدن افراد از هر گونه تردد در حریم این طرح ها به  منظور بازدید و عکس برداری جدا خودداری شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید