Iranian Agriculture News Agency

قیروکارزین 800 تن سیب ترش به بازار عرضه کرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از عملیات برداشت سیب ترش در چهل هکتار از باغات این شهرستان خبرداد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۸۰۰ تن سیب ترش تولید و در بازار مصرف عرضه شود.

قیروکارزین 800 تن سیب ترش به بازار عرضه کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، محمد حیدری بیان کرد: اولین نوبرانه سیب ترش در اوایل اردیبهشت برداشت و روانه بازار مصرف شد و عملیات برداشت این محصول تا اواخر خردادماه ادامه دارد.

این مقام مسئول با اشاره به میزان برداشت 20 تن سیب ترش در هر هکتار، خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود این محصول و تقاضای زیاد بازار، عمده تولیدات این شهرستان به میادین میوه و تره بار استان فارس ارسال می‌شود.

حیدری توضیح داد: امسال تغییرات جوی و و بارش‌های دور از انتظار به شکوفه‌های درختان سیب ترش خسارت زد و همین امر باعث کاهش عملکرد محصول نسبت به سال قبل شد با این وجود استقبال از این میوه باکیفیت درآمدزایی خوبی برای باغداران منطقه داشته است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین یادآور شد: جایگزین کردن روش‌های نوین آبیاری با هدف صرفه‌جویی بیشتر در مصرف آب از برنامه‌های این مدیریت در سال جاری است که با همکاری باغداران منطقه به مرحله اجرا در خواهد آمد.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید