Iranian Agriculture News Agency

تولید 300 تن خاکشیر در مزارع زرقان

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان زرقان، از آغاز برداشت خاکشیر دیم از سطح 400 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 300 تن محصول از این سطح تولید شود.

تولید 300 تن خاکشیر در مزارع زرقان

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، غلامعلی بوذرجمهر با اشاره به اینکه برداشت محصول از اوایل خردادماه آغاز شده و تا اواخر این ماه ادامه خواهد داشت، بیان کرد: شهرستان زرقان یکی از قطب‌های مهم تولید خاکشیر در استان فارس محسوب می‌شود.

به گفته وی؛ عملکرد سال گذشته خاکشیر در این شهرستان 470 کیلوگرم در هکتار بود که انتظار می‌رود با افزایش سطح زیرکشت این محصول شاهد افزایش عملکرد آن باشیم.

این مقام مسئول توضیح داد: امسال به دلیل کمبود آب برای کشت‌های آبی، قیمت مناسب خاکشیر، نیاز آبی کم این محصول نسبت به گندم و جو دیم و همچنین افزایش تعهد بیمه، شاهد افزایش قابل توجه سطح زیر کشت آن از سطح 150 هکتار در سال گذشته به هزار و 677 هکتار در سال زراعی جاری بودیم.

وی با اشاره به عدم پراکنش مناسب بارندگی در سال زراعی جاری، خاطرنشان کرد: حدود 70 تا 100 درصد برخی از مزارع خاکشیر دیم این شهرستان دچار خسارت ناشی از خشکسالی شده‌اند.

بوذرجمهر به ضرورت بیمه محصولات کشاورزی برای جبران خسارات ناشی از خشکسالی و سایر بلایای طبیعی تأکید کرد و گفت: به کشاورزان توصیه می‌کنیم محصولات خود را بیمه کنند تا در صورت بروز حوادث، بخشی از خسارات آنها جبران شود.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید