Iranian Agriculture News Agency

با اجرای طرح الگوی کشت:

کاهش 500 هکتاری کشت ذرت در بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از اجرای عملیات کشت ذرت در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود سال زراعی جاری سطحی معادل سه هزار و 200 هکتار از اراضی بیضاء به کاشت این محصول علوفه‌ای اختصاص یابد که نسبت به سال گذشته 500 هکتار کاهش سطح زیرکشت خواهیم داشت.

کاهش 500 هکتاری کشت ذرت در بیضا

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، صدیقه مؤیدی با بیان اینکه کشت ذرت علوفه‌ای از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا مردادماه ادامه خواهد داشت، افزود: این کاهش سطح در راستای اجرای طرح الگوی کشت و به دلیل خشکسالی و پایین بودن سطح آب‌های زیرزمینی انجام می شود.

به گفته وی؛ برای کاشت این سطح از اراضی میزان 80 تن بذر ذرت اصلاح شده از ارقام سیمون، هملتون و 704 و میزان هزار و 86 تن انواع کود شیمیایی یارانه‌دار به کشاورزان تخصیص داده خواهد شد.

مویدی با بیان اینکه عملیات کشت مزارع ذرت در شهرستان بیضا به‌صورت مکانیزه با دستگاه ردیف کار پنوماتیک اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: آبیاری مزارع نیز با سیستم نواری انجام می‌شود.

این مقام مسئول، نیاز کشور، شرایط اقلیمی، میزان تامین آب مورد نیاز و اقتصادی بودن محصولات تولیدی را از اولویت‌های مدنظر در تعیین الگوی کشت تابستانه دانست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا یادآور شد: به‌دلیل ضرورت کاشت گیاهان علوفه‌ای و نیاز دامداران به این نوع محصولات، کشت این گیاهان به‌ویژه ذرت در الگوی کشت شهرستان بیضا قرار گرفته است.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید