Iranian Agriculture News Agency

برداشت خوشه‌های طلایی از گندم‌زارهای کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از آغاز عملیات برداشت گندم از سطح 41 هزار هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: از این سطح 10 هزار هکتار گندم آبی و مابقی گندم دیم است.

برداشت خوشه‌های طلایی از گندم‌زارهای کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حمید رشیدی بیان کرد: عملیات برداشت گندم از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر خردادماه ادامه داشته باشد.

وی افزود: پیش‌بینی تولید گندم شهرستان کازرون برای سال زراعی جاری حدود 50 هزار تن است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شرکت غله و تعاون روستایی این شهرستان به‌عنوان مباشر مسئولیت خرید تضمینی گندم با قیمت مصوب پایه 17 هزار و 500 تومان را برعهده دارد.

رشیدی بیان کرد: ارقام گندم دیم کشت شده در این شهرستان شامل کریم، دهدشت، قابوس، کوهدشت، ساورز و ارقام آبی شامل سیروان، برات، آران، تیرگان، طلایی و سارنگ است.

وی افزود: انتظار می‌رود در زمان اوج برداشت گندم 260 دستگاه کمباین سبک و سنگین در شهرستان مستقر و عملیات برداشت مزارع را به انجام رساند، همچنین پنج مرکز خرید و سیلوی شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان است.

رشیدی توضیح داد: در خصوص افزایش راندمان تولید در مزارع و پیشگیری از اعمال اُفت سن زدگی در سطحی بالغ بر هفت هزار و 359 هکتار از مزارع گندم شهرستان مبارزه با سن غلات انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با علف‌های هرز نیز در سطح هفت هزار و 283 هکتار انجام شده و به‌منظور پیشگیری از بیماری‌های برگی و زنگ زرد گندم نیز در سطحی معادل چهار هزار و 140 هکتار اقدامات کنترلی انجام شده است.

 

خبرنگار: شیدا اشتری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید