Iranian Agriculture News Agency

رزمایش جهاد دامپزشکی در بیضاء برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از برگزاری رزمایش جهاد دامپزشکی هم‌زمان با گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این رزمایش با هدف مبارزه با بیماری‌های دام و طیور و محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی و عشایری برگزار شد.

رزمایش جهاد دامپزشکی در بیضاء برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، صدیقه مویدی بیان کرد: در این رزمایش سه هزار و 500 راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی به‌صورت رایگان واکسینه شد و 400 مورد مشاوره، معاینه و درمان دام انجام گرفت.

به گفته وی؛ این اردوی جهادی توسط پنج اکیپ سیار دامپزشکی هم‌زمان در روستاهای سیبویه، زیاد آباد، گروان، قاسم آباد و تخت سنگ شهرستان بیضا انجام شد.

مویدی با بیان اینکه در این رزمایش خدمات متنوعی به بهره‌برداران ارائه شده است، خاطرنشان کرد: آموزش چهره به چهره بهره‌برداران و دامداران روستایی در خصوص راه‌های کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از دیگر خدمات رایگان در این شهرستان بود.

وی ادامه داد: تمام خدمات ارائه شده به‌صورت مستمر، کاملا رایگان و بر اساس پروتکل دامپزشکی در طول سال نیز اجرا می‌شود.                                                                                              

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این رزمایش جهادی اداره دامپزشکی، جهاد کشاورزی و بسیج جامعه کشاورزی با هم همکاری و هم‌افزایی داشتند، یادآور شد: رزمایش جهادگران به‌ دنبال خدمات‌رسانی به محرومان و نمایش ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گروه‌های جهادی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید