Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه توجیهی نحوه اخذ کد شناسه محصولات کشاورزی در گراش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از برگزاری کارگاه توجیهی مراحل اخذ کد شناسه سلامت محصولات کشاورزی برای کشاورزان این شهرستان خبر داد.

برگزاری جلسه توجیهی نحوه اخذ کد شناسه محصولات کشاورزی در گراش

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، حسن مرادی گفت: به‌منظور ارتقای سلامت محصولات گیاهی، دریافت کد شناسه سلامت برای تمامی بهره‌برداران واحدهای تولیدی زراعی، باغی و گلخانه داران شهرستان آغاز شده است. 

 وی افزود: از ابتدای بهمن‌ماه سال جاری عرضه محصولات کشاورزی به بازارهای داخلی و خارجی مورد تایید سازمان حفظ نباتات، فقط در صورت داشتن کد شناسه سلامت از سامانه سبک و سماک انجام شده و مجوز صادرات نیز تنها به محصولات دارای این کد اعطا خواهد شد. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون 300 هکتار از محصولات زراعی و باغی شهرستان شناسنامه دار شده و زیر ساخت‌های لازم به‌منظور اخذ کد شناسه محصولات کشاورزی در شهرستان گراش توسط تعاونی تولید فدک فراهم شده و بهره‌برداران پس از ثبت اطلاعات محصول در سامانه سبک یا سماک می‌توانند با مراجعه به تعاونی کد مورد نظر را به‌منظور عرضه و صادرات محصولات زراعی و باغی خود دریافت کنند. 

مرادی خاطرنشان کرد: ضروری است همه بهره‌برداران در ابتدای فصل کشت، ثبت‌نام در سامانه سماک را آغاز کنند تا نظارت و ثبت فرآیندها قبل از مصرف هرگونه نهاده شیمیایی در طول مراحل کاشت تا برداشت محصول انجام شود و در زمان برداشت بتوانند گواهی ارتقاء سلامت و شماره شناسه محصول خود را دریافت کنند. 

وی از کشاورزان خواست برای تمامی محصولات اقدام به دریافت این شناسه کنند چون در آینده نزدیک ارائه تمامی خدمات از جمله سوخت کشاورزی و کود صرفا با داشتن این شناسه امکان پذیر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید