Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح انتخاب مشارکتی ارقام گندم و جو در لامرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد از اجرای طرح PVS یا انتخاب مشارکتی گندم و جو در سطح یک هکتار از اراضی با هدف مقایسه ارقام مناطق گرم در دو بخش مرکزی و اشکنان این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح انتخاب مشارکتی ارقام گندم و جو در لامرد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، علیرضا محمدی با اشاره به این نکته که هر ساله چند شهرستان به‌منظور اجرای طرح مذکور در استان فارس انتخاب می‌شوند، بیان کرد: امسال شهرستان لامرد برای اجرای دو طرح تحقیقاتی  pvs گندم و جو انتخاب و عملیات کاشت و داشت آن انجام پذیرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این طرح با مشارکت کشاورزان شهرستان لامرد به اجرا در آمده است، اضافه کرد: کشت هفت رقم گندم شامل سارنگ، واران، جلال، سحر، آئینه، کویر و برات در تاریخ 9 آذرماه سال جاری و هشت رقم جو شامل اکسین، گلچین، نوروز، نیمروز و چهار لاین در مورخ 11 دی‌ماه در سطح یک هکتار و با دو تکرار انجام شد.

به گفته وی؛ این عملیات با هماهنگی مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی این استان و همکاری اداره تولیدات گیاهی شهرستان لامرد و کشاورزان پیشرو انجام شد.

محمدی زمان برداشت محصولات گندم و جو این طرح را به ترتیب اردیبهشت و خردادماه پیش‌بینی کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد یکی از راه‌های افزایش تولید محصول را انتخاب رقم مناسب برشمرد و افزود: امیدواریم با مشارکت کشاورزان در انتخاب بهترین ارقام و ترویج کشت آنها، شاهد افزایش چشمگیر در تولید محصول گندم و جو در منطقه باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید