Iranian Agriculture News Agency

تولید 45 هزار تن یاقوت سرخ در باغ‌های نی ریز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری حدود 45 هزار تن انار در سه هزار هکتار باغ‌های این شهرستان تولید شود.

تولید 45 هزار تن یاقوت سرخ در باغ‌های نی ریز

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، علیرضا بصیری بیان کرد: به دلیل تنوع ارقام انار در شهرستان نی ریز، برداشت انارهای زودرس مانند شیرین و فاروق از اواخر شهریورماه شروع شد و برداشت رقم دیررسی مانند رباب، تا اواخر آبان ‌ماه ادامه‌ دارد.

 به ‌گفته وی؛ عمده‌ترین رقم انار تولیدی در شهرستان نی‌ریز رقم رباب است و در زمینه تولید این رقم انار، مقام اول استان فارس را از نظر سطح و میزان تولید به خود اختصاص داده است.

بصیری خاطرنشان کرد: رقم رباب به دلیل ضخامت پوست میوه، رنگ پوست و آریل، درصد بالای فیبر و طعم مناسب میوه، بسیار بازار پسند اشت و شهرت جهانی دارد.

این مقام مسئول گفت: محصول تولیدی علاوه بر مصارف داخلی به کشورهای آسیای میانه، حوزه خلیج فارس، کره جنوبی، روسیه و برخی کشورهای اروپایی صادر می‌شود که زمینه ایجاد حدود سه هزار فرصت شغلی موقت را فراهم آورده است.

بصیری اضافه کرد: در بخش صنایع تبدیلی با توجه به پتانسیل بالای شهرستان نی ریز، کارخانه‌های صنعتی فرآوری انار مشغول فعالیت هستند و از جمله تولیدات آن‌ها می‌توان به آب انار، رب انار، سس، شربت، مارمالاد، ژله، بستنی، ترشی، سرکه و لواشک انار اشاره کرد که با استقبال خوب و ارزآوری برای کشور همراه بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید