Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان شیراز:

کشاورزی باید اقتصادی و ثروت آفرین باشد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان شیراز گفت: کشاورزان و تولید کنندگان باید هر کلمه از نظریات فنی و تخصصی کارشناسان در کاروان ترویج را به ریال تبدیل کنند، کشاورزی باید اقتصادی و ثروت آفرین باشد.

کشاورزی باید اقتصادی و ثروت آفرین باشد

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، ذبیح الله سیروسی در حاشیه برگزاری پنجمین کاروان ترویج بهره وری الگوی کشت ملی محصولات زراعی کشت پاییزه در سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ در دهستان سیاخ دارنگون این شهرستان شیراز افزود: در عصر کنونی دیگر نباید به کشاورزی به عنوان معیشتی و سنتی نگاه کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه کلاس ها و کارگاه های ترویجی مختص کشاورزانی است که سواد کشاورزی را داشته باشند، اظهار کرد: در این صورت است که کشاورزان می توانند حداکثر بهره‌برداری را از اطلاعات تخصصی کارشناسان ما ببرند و برگزاری کلاس ها بی نتیجه بخش نمی ماند.

به گفته وی؛ کشاورز باید به روز باشد و توصیه ها را در زمان مناسب به کار برد، فاکتور زمان  و به موقع بودن هر فعالیت در کاشت، داشت و برداشت برای کشاورزی از هر چیز مهم تر است؛ چنانچه اگر بهترین نهاده ها و رقم ها  در زمان مشخص و محدود توصیه شده به کار برده نشود فقط هرز رفتن هزینه و نابودی زمین و آب را به دنبال دارد.

سیروسی اظهار کرد: کشاورزان باید اطلاعات اقلیمی را از به روز ترین و معتبر ترین سایت های هواشناسی گرفته تا در تاریخ کاشت و مصرف نهاده ها بتوانند بهترین زمان را انتخاب کنند.

او اضافه کرد: وظائف مراکز خدمات جهاد کشاورزی هدایت، حمایت و نظارت است لذا کشاورزان می بایست جهت رفع نیاز های علمی و فنی خود به این مراکز مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید