Iranian Agriculture News Agency

تسهیلات 14 میلیارد ریالی سهم دیمکاران ممسنی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ممسنی گفت: در سال زراعی جاری با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، تسهیلات ارزان قیمت به میزان 14 میلیارد و 658 میلیون ریال به دیم کاران این شهرستان پرداخت شده است.

تسهیلات 14 میلیارد ریالی سهم دیمکاران ممسنی

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، سید علی حسینی با اشاره به سطح زیر کشت 28 هزار و 856 هکتاری محصولات دیم شهرستان ممسنی در سال زراعی جاری، بیان کرد: تسهیلات اعطایی صرف خرید 20 دستگاه و ادوات مکانیزه مورد نیاز کشت دیم در اراضی زراعی شده است.

به گفته وی، دستگاه‌ها و ادوات مذکور شامل 9 دستگاه کارنده کشت مستقیم، 6 دستگاه سم پاش بوم دار و پنج دستگاه زیرشکن است که اعتبارات موصوف با عاملیت بانک ملی به 18 بهره‌بردار بخش کشاورزی پرداخت شد.

این مقام مسئول افزود: تقویت ناوگان مکانیزاسیون و افزایش ضریب مکانیزاسیون همراه با بارندگی‌های مطلوب در سال زراعی جاری و تلاش و همت کارشناسان مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان ممسنی در کنار بهره‌برداران موجب افزایش تولید چشمگیری در محصولات دیم این شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی در بالا بردن بهره‌وری در تولید، کاهش هزینه‌های تولید و حفظ منابع آب و خاک نقش بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال زراعی پیش رو با توجه به پیش‌بینی افزایش سطح زیر کشت محصولات زراعی دیم، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت تداوم داشته باشد تا باعث افزایش عملکرد در واحد سطح و پایداری در تولید شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید