Iranian Agriculture News Agency

خسارت 800 میلیارد تومانی به کشاورزی خنج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: بر اثر رخدادهای جوی 14 مردادماه بالغ‌بر 800 میلیارد تومان به زیر بخش‌های مختلف کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شده است.

خسارت 800 میلیارد تومانی به کشاورزی خنج

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، علی علی پور با اشاره به اینکه این برآوردها اولیه و بر اثر طوفان شدید و سیل است، بیان کرد: قریب به هزار و 800 هکتار از باغات و نزدیک به هزار و 900 هکتار از مزارع این شهرستان دچار آسیب شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه عمده باغات شهرستان خنج شامل نخیلات و مرکبات است، ادامه داد: این باغات تا 40 درصد خسارت دیده‌اند که عمده خسارت‌های برآوردی مربوط به این زیر بخش است.

به گفته وی، عمده اراضی خسارت دیده از طوفان و سیل رخ داده شامل مزارع کنجد و صیفی‌جات است که عموما تا 45 درصد آسیب دیده و دچار ضرور زیان مالی شده است.

وی افزود: یک واحد مرغداری، سیستم‌های آبیاری تحت فشار، دیوار و ابنیه واحدهای تولیدی، دو هزار و 500 متر از قنوات و سه بند خاکی از جمله تاسیسات زیر بنایی آسیب دیده است.

علی پور افزود: جبران این حجم از خسارت‌ها نیازمند حمایت‌های دولت است از سویی کشاورزان و باغداران تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی باید در اسرع وقت فرایند ثبت درخواست خسارت‌ها را تکمیل و به بانک کشاورزی و شرکت بیمه‌ای ارائه دهند.                                                                   

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید