Iranian Agriculture News Agency

فعالیت اتاق اصناف کشاورزی در 430 شهرستان کشور

رئیس اتاف اصناف کشاورزی کشور گفت: عمده وظایفی که ما در این مجموعه داریم ساماندهی، سازماندهی، نظم بخشی و در نهایت دفاع از اصناف کشاورزی است و در حال حاضر در تمام استان‌ها و 430 شهرستان کشور دفاتر ما فعال و مشغول ارائه خدمات هستند.

فعالیت اتاق اصناف کشاورزی در 430 شهرستان کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، قاسم پیشه ور در دیدار با مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان بیان کرد: بعد از 14 سال از قانونی که در مجلس مصوب شده است و توسط هیات دولت ابلاغ‌شده، اتاق اصناف و اتحادیه‌های استانی در حال شکل‌گیری است.

این مقام مسئول بابیان اینکه اتاق اصناف کشاورزی ایران نظم‌بخشی را در ساختار سامانه SABAK طراحی و اجرا کرده است، خاطرنشان کرد: در سامانه‌ی احراز هویت یکپارچه اتاق اصناف کشاورزی تمامی اطلاعات بارگذاری و از این ظرفیت همه استفاده خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه به‌منظور برنامه‌ریزی دقیق در بخش کشاورزی، جمع‌آوری و ثبت اطلاعات این بخش بر اساس قانون به اتاق اصناف و اتحادیه‌های کشاورزی واگذارشده است، اضافه کرد: با ساختار جدید ثبت اطلاعات ما باید بتوانیم آمارهای حدسی را به‌یقین برسانیم.

او بابیان اینکه بر اساس قانون مذکور و به‌تناسب ظرفیت اتاق اصناف کشاورزی، ثبت شناسنامه باغات به این اتاق ابلاغ و محول شده است، خاطرنشان کرد: به همین منظور تمام اطلاعات کشاورز در سامانه بارگذاری می‌شود تا اصالت کشاورز در آنجا مشخص باشد.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی کشور با ابراز خرسندی از اینکه شناسنامه و پروانه کسب این اتاق مورد تائید وزیر اقتصاد در درگاه ملی مجوزها قرارگرفته است، افزود: ازاین‌پس همه کشاورزان اگر می‌خواهند بر اساس اصالتشان از دولت خدمات بگیرند از طریق این سامانه خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید