Iranian Agriculture News Agency

کاهش 20 درصدی کشت ذرت در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت ذرت در این شهرستان نسبت به سال گذشته با کاهش 20 درصدی به هزار هکتار برسد.

کاهش 20 درصدی کشت ذرت در قیروکارزین

به گزارش خبرنگار ایانا در فارس، محمد حیدری با اذعان به اینکه نوسانات قیمت ذرت در سال گذشته و محدودیت‌های منابع آبی از جمله دلایل کاهش سطح زیر کشت این محصول در سال جاری به شمار می‌آید، بیان کرد: کشت حدود 800 هکتار ذرت دانه و قریب به 200 هکتار علوفه‌ای برآورد می‌شود.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه عملیات کشت ذرت در شهرستان قیروکارزین از اوایل تیرماه آغاز شده و تا اواخر مرادماه نیز ادامه خواهد داشت، ابراز کرد: تاکنون کار کشت در بیش از 500 هکتار از اراضی این شهرستان به‌صورت مکانیزه انجام شده است.

وی با اذعان به اینکه سد سلمان فارسی قیروکارزین به‌عنوان یک ظرفیت بزرگ برای بخش کشاورزی در این شهرستان قرار دارد که در صورت احداث شبکه‌های آبیاری توانمندی تولید محصولات زراعی افزایش می‌یابد، افزود: عمده کشت ذرت در مناطقی همچون دشت افزر، دشت کارزین و دشت مبارک آباد انجام می‌شود.

او با تاکید بر اینکه در کشت ذرت روش‌های بی خاک‌ورزی و کم خاک‌ورزی در اولویت است و به آن توجه ویژه می‌شود، خاطرنشان کرد: باتوجه به خشک‌سالی و کمبود منابع آبی کشت با رقم مناسب 704 ذرت و آبیاری به‌صورت نوین نواری به طور خاص توسط کشاورزان دنبال می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید