Iranian Agriculture News Agency

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

توسعه زکات با ارتقای بخش کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد مولدهایی در بخش کشاورزی در دستور کار مجلس قرار دارد که در راستای آن اشتغال زایی، تولید بیشتر و باکیفیت تر و در نتیجه توسعه فریضه واجب الهی زکات صورت می گیرد.

توسعه زکات با ارتقای بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمدجواد عسکری در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات که در شیراز برگزار شد، تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲ بیشترین نگاه به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و کمک به این بخش است.

وی اضافه کرد: اگر بنا است سفره مردم را پررنگ کنیم باید در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت کنیم که امسال را به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری کردند که هرسه مرتبط با بخش کشاورزی است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در ابتدای سال به مسئله بخش کشاورزی اشاره فرمودند، در برنامه هفتم توسعه هم حتماً جزو اولویت های ما خواهد بود و در این راستا کار را دنبال خواهیم کرد.

عسکری با اشاره به اینکه از 9 موردی که زکات بر آن واجب است، هفت مورد مربوط به بخش کشاورزی است، بیان کرد: بر همین اساس در حوزه تقنینی حرکت های بسیار ارزشمندی در مجلس شورای اسلامی به طور خاص در کمیسیون کشاورزی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی با جدیت و قاطعیت از تولید و تولید کننده حمایت می شود، ابراز کرد: به منظور تولید بهتر و با کیفیت تر، قوانین مندرس و کهنه به روز شده و در راستای توسعه پایدار بخش کشاورزی، فضای همواری مهیا شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه یکی از بحث های جدی ما مربوط به امنیت غذایی و رفع موانع تولید است، اظهارکرد: درحوزه تقنینی با خرید تضمینی و صادرات محصولات کشاورزی، شورای قیمت گذاری بر محصولات کشاورزی، امهال و استمهال وام ها به این بخش کمک شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: استان فارس کشوری کوچک است و همه محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود از این رو مسیر توسعه کشاورزی در قالب یک نقشه راه در این استان دنبال می شود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید