Iranian Agriculture News Agency

ابتکار گروه جهادی شهدای مقاومت در سایه ایمان و عمل

مشاور وزیر و فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی گفت: به همت گروه جهادی شهدای مقاومت و بسیج وزارت جهاد کشاورزی جاده ۳۰۰ کیلومتری مسیر عشایر با احداث جاده عشایری به ۳۵ کیلومتر کاهش یافت.

ابتکار گروه جهادی شهدای مقاومت در سایه ایمان و عمل

به گزارش ایانا به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهرداد پاکار در جریان سفر دو روزه به استان چهارمحال و بختیاری ، از احداث ۳۵ کیلومتر جاده عشایری در مناطق محروم بخش بازفت از توابع شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: به همت گروه جهادی شهدای مقاومت و بسیج وزارت جهاد کشاورزی جاده ۳۰۰ کیلومتری مسیر عشایر با احداث جاده عشایری به ۳۵ کیلومتر کاهش یافت.

 پاکار با بیان اینکه جهاد سازندگی هنوز هم زنده است، تصریح کرد: مردم هنوز هم به جهاد سازندگی امید و ایمان دارند، ما نیز معتقد هستیم مسائل و مشکلات کشور جز با کار جهادی رفع نخواهد شد.

وی افزود: خدا را شاکرم که توفیق گوشه‌ای از این اقدام جهادی را به ما عنایت کرد؛ این اقدام بسیار ارزشمند به همت گروه جهادی شهدای مقاومت آغاز شد و با همراهی هنه مسئولان مربوطه ادامه پیدا کرد.

مشاور وزیر و فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: به همین جهت از مساعدت فرمانده سپاه استان قم، استاندار و مسئولین استان چهارمحال و بختیاری و برادران مجاهدم در جهاد کشاورزی به ویژه در منابع طبیعی و امور عشایر تشکر می‌کنم.

وی تاکید کرد: این گروه جهادی برای انجام این اقدام مهم و موثر نیاز به استمرار کمک‌ها و همراهی مسئولان دارد. پاکار افزود: مهندسی این اقدام جهادی به نحوی بوده که منابع طبیعی دستخوش کمترین تغییرات شده است.

وی یادآور شد: این استان در تولید ۱۰ محصول کشاورزی رتبه اول تا هشتم کشوری را به خود اختصاص داده و به تعبیری محور امنیت غذایی کشور است؛ با بهره‌گیری از ظرفیت خدادادی عشایر که مایه خیرات و برکات سرزمین ما هستند می‌توانیم در تولید گوشت و گیاهان دارویی در این منطقه شاهد تحول باشیم.

به گفته فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی، پمپاژ آب جهت مصارف کشاورزی و بازنگری در تخصیص سهمیه آرد استان از دغدغه‌هایی است که اهالی مطرح کرده‌اند که با پیگیری وزارت جهاد کشاورزی در اسرع وقت به آن رسیدگی خواهد شد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های مهمی که در استان چهارمحال و بختیاری نیاز پشتیبانی دارد، توسعه باغات دیم و گیاهان دارویی است که می‌توانیم مانند تولید گوشت که با تدابیر وزارت جهاد کشاورزی به صورت قراردادی و به کمک مردم‌ انجام می‌شود، توسعه و مردمی‌سازی شود تا در کشور به تولید قابل توجهی برسد. پاکار در پایان از اعزام گروه‌های جهادی پزشکی و دامپزشکی و ارسال بسته‌های بهداشتی، معیشتی و فرهنگی شامل البسه، نوشت افزار و... برای همه اهالی روستای گزستان بخش بازفت خبر داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید