Iranian Agriculture News Agency

غلام حیدر زورقی اعلام کرد:

کشت پاییزه در 180 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان آغاز شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی می شود امسال 180 هزار هکتار از زمین کشاورزی استان زیرکشت انواع محصولات زراعی برود.

کشت پاییزه در 180 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان آغاز شد

غلام حیدر زورقی در گفت و گو با خبرنگار ایانا در سیستان و بلوچستان با اشاره به رشد 30 درصدی کشت محصولات زراعی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهارداشت: افزایش کشت محصولات زراعی امسال حاصل بارندگی های اخیر در استان بوده است و برای تحقق افزایش سطح زیر کشت برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

وی افزود: از ابتدای فصل کشت پاییزه در استان تا کنون 10 هزار هکتار از اراضی جنوب استان زیر کشت محصولات زراعی رفته است .

زورقی کشت پاییزه در استان را از ابتدای مهرماه تا آذرماه اعلام کرد و افزود: گندم، حبوبات، دانه های روغنی، علوفه، سبزی وصیفی جات عمده محصولات پاییزه سیستان و بلوچستان راتشکیل می دهد.

وی گفت: در سال گذشته 3 میلیون تن انواع محصولات زراعی از سطح 150 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان تولید و روانه بازارهای مصرف داخل و خارج از استان شده است.

زورقی با بیان اینکه برداشت محصولات پاییزه با توجه به شرایط آب و هوایی از اسفندماه در استان آغاز می شود گفت: 170 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: باهدف تغییر الگوی کشت و بهره وری مناسب از آب، توسعه محصولات کم آب بر، کشت های نشایی و گلخانه ای، سیستم های نوین آبیاری واستفاده از ارقام مقاوم به خشکی در برنامه کشت محصولات زراعی سالجاری برنامه ریزی شده است.

وی گفت: به منظورحمایت از کشاورزان 2 هزارتن بذر اصلاح شده و 15 هزارتن انواع کود جهت توزیع بین بهره برداران بخش کشاورزی آماده شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید