Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: براساس تکالیف قانونی و اصلاح نظام اداری و در راستای برنامه های سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری سال جهش تولید(طرح 9در99) وشرایط کرونا 30 خدمت این اداره ‌به صورت ( توسعه دولت الکترونیک با استفاده از فناوری های روز و سامانه های هوشمند) اینترنتی و الکترونیکی به مردم ارائه می‌شود ومهمترین نتیجه خدمات الکترونیک دولت، خدمت رسانی مطلوب وشفاف به مردم است.

30 خدمت منابع طبیعی استان سمنان اینترنتی انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی اظهار کرد: در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از تضییع حقوق دولت و مردم این اداره کل تعداد 30 خدمت قابل ارائه به مردم را در این شرایط کرونای الکترونیکی و از طریق سامانه الکترونیکی www.frwmizekhedmat.ir صورت می‌پذیرد.

وی افزود: از این پس خدمات مربوط به استعلامات صدور مجوز تهیه و حمل ذغال، صدور و مجوز بکارگیری و توسعه انرژی های پاک، صدور مجوز بهره برداری محصولات فرعی جنگل ومرتع، تمدید پروانه چرای دام، توسعه زراعت چوب، تامین و توزیع بذور جنگلی و مرتعی، توسعه زراعت چوب و درخواست‌های اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری به صورت اینترنتی قابل ارائه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان اضافه کرد: همچنین مردم خدماتی مانند ارائه تاییدیه تاسیس تشکل‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی ، ارائه معرفی نامه دریافت تسهیلات ، جذب مشارکت‌های مردمی در حفاظت از منابع طبیعی، جنگلداری، توسعه فضای سبز، حفظ و احیای مراتع، تولید و توزیع نهال جنگلی را اینترنتی دریافت می کنند.

مرادی حقیقی ادامه داد: نگهداری پارک‌های جنگلی، اجرای طرح‌های بیابانزدائی، خدمات اکوتوریسم، صدور مجوز انتقال قطعی اراضی واگذاری، صدور مجوز حمل محصولات فرعی جنگلی و مرتعی، مجوز قطع وحمل گونه های جنگلی در مستثنیات مردم است.

وی بیان کرد: پاسخ به استعلام مستثنیات اراضی از طریق پیشخوان دولت ، طرح‌های عمومی دولت در عرصه‌های منابع طبیعی، استعلام تخصیص اراضی قابل واگذاری، پاسخ به درخواست اراضی دستگاه‌ها، استعلام معادن، استعلام اراضی، پاسخ به شکایات منابع طبیعی و پاسخ به اعتراض‌های مربوط به ملی شدن اراضی از طریق سامانه الکترونیکی صورت می‌پذیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان  با بیان اینکه دولت الکترونیک به معنای اطلاع رسانی و خدمات رسانی به موقع، دقیق و شفاف به مردم است گفت: مهم‌ترین نتیجه خدمات الکترونیکی دولت، کاهش مراجعه ارباب رجوع، کاهش هزینه ایاب و ذهاب و تلف شدن وقت و در نهایت افزایش رضایتمندی مردم است. مرادی حقیقی کوتاه شدن زمان پاسخگویی، افزایش دقت، سرعت و نظارت بر فرآیند پاسخگویی و مطلع شدن متقاضیان از مراحل روند انجام کار را از دیگر مزایای مهم راه اندازی سامانه الکترونیکی www.frwmizekhedmat.ir و اینترنتی شدن کارها دانست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید