Iranian Agriculture News Agency

شکرانه برداشت انار در شهر درجزین "یاقوت سرخ" برگزارمی‌شود

آئین "شُکرانه انار" که از محصولات عمده و مهم کشاورزان شهر "خانه باغ "درجزین است با هدف معرفی ارقام انار و همچنین تولیدات سنتی انواع فراورده‌های انار برگزار می‌شود .

شکرانه برداشت انار در شهر درجزین "یاقوت سرخ" برگزارمی‌شود

 

گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، کشاورزان درجزینی از گونه‌های مختلف انار که دارای رنگ و مزه‌های مختلف است مشتقاتی مثل رب انار در سه طعم ترش و ملس و شیرین با غلظت‌های مختلف به‌عنوان طعم‌دهنده غذاها تولید می‌کنند.

در این شکرانه که به مدت چهار روز از پنجم الی هشتم آبان در محل سالن ورزشی الزهرا سلام‌الله علیها درجزین برگزار می‌شود؛ کشاورزان، هنرمندان صنایع‌دستی درجزینی از شهرها و روستاهای اطراف در ۵۰ غرفه این نمایشگاه جدیدترین محصولات تولیدی خود را عرضه می‌کنند.

غرفه‌های عرضه محصولات تولیدی در دو فضای سرپوشیده نمایشگاهی داخل و بیرون سالن ورزشی استقراریافته و کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات خانگی، هنرمندان صنایع‌دستی، محصولات تولیدی خود را به‌طور مستقیم به بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند.

دبیرخانه آیین شکرانه انار با توجه به جنایات اخیر حکومت جعلی و غاصب اسرائیل در کشتار وحشیانه غیرنظامیان در غزه ویژه‌برنامه فرهنگی حمایت از جبهه مقاومت را در خلال برنامه‌های متنوع فرهنگی در دستور کار دارد.

در محل نمایشگاه و فروش محصولات خانگی و باغی، جشنواره غذای بومی محلی با نگاه ویژه به انار و طبخ انواع خوراکی‌های با انار به‌صورت مسابقه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید