Iranian Agriculture News Agency

نصب سازه بتنی بنچ مارک در مرز منابع ملی و مستنثیات شهرستان مهدیشهر

معاون حفاظت وامور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: از سال ۹۴ تاکنون 27کیلومتر سازه بتنی بنچ مارک در مرز منابع ملی و مستنثیات اشخاص شهرستان مهدیشهر نصب شد.

نصب سازه بتنی بنچ مارک در مرز منابع ملی و مستنثیات شهرستان مهدیشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، حمیدرضا عبدوس در جمع خبرنگاران شهرستان مهدیشهر بیان کرد: از مزایای این پروژه می‌توان به مشخص شدن حدومرز اراضی ملی و مستثنیات قانونی اشخاص، جلوگیری از تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی، تسریع در پاسخگویی به استعلام‌ها، توجیه اقتصادی و فنی مناسب، کاهش تخلفات و تشکیل پرونده‌های تخلف، تسریع در اجرای مأموریت‌های محوله به یگان حفاظت، کاهش نیروی انسانی لازم برای حفاظت عرصه، قابلیت اجرا در تمامی شرایط آب و هوایی کشور و نیز امکان مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد (NGO) در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را اشاره کرد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر با اشاره به نصب بیش از ۲۳۴ عدد بنچ مارک در مرز منابع ملی و مستثنیات اشخاص در شهرستان مهدیشهر افزود: این تعداد به طول ۲۷ کیلومتر که فقط 10 درصد از مرز تفکیکی منابع ملی و مستنیات اشخاص را شامل می‌شود.

حیدر واحد مطلق مرز اراضی منابع ملی بامستثنیات اشخاص در شهرستان مهدیشهر را بیش از ۲۷ کیلومتر اعلام کرد و توضیح داد: این پروژه در حدومرز اراضی ملی و مستثنیات اشخاص مطابق با نقشه اجرای مقررات ماده ۵۶ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها اجراشده است. 

وی با اعلام اینکه مبلغ سه میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد کمربند حفاظتی(بنچ مارک) به این اداره در نظر گرفته شد، افزود: با این اعتبار بیش از ۲۳۴ عدد بنچ مارک در ۲۷ کیلومتر در مناطقی از روستاهای بندپشت، کوشک درگاه، چاشم، تله، فولادمحله و خطیرکوه کمرود  نصب‌شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید