Iranian Agriculture News Agency

عرصه‌های منابع طبیعی مهم‌ترین رکن توسعه در کشور هستند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میامی گفت: عرصه‌های منابع طبیعی مهم‌ترین رکن توسعه در کشورهستند.

عرصه‌های منابع طبیعی مهم‌ترین رکن توسعه در کشور هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، حسین فروتنی در حاشیه بازدید از تاغزارهای بخش مرکزی شهرستان میامی بابیان اینکه برخی افراد فرصت‌طلب و سودجو ممکن است در تصرف اراضی ملی، دولتی و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی اقداماتی داشته باشند؛ بیان کرد: در این راستا باید گشت‌های اختصاصی دستگاه‌های متولی با مشارکت و هماهنگی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی در تمام شبانه‌روز تشکیل و به‌صورت ویژه فعال باشند.

وی گفت: عرصه‌های منابع طبیعی مهم‌ترین رکن توسعه در کشور است و به‌منظور جلوگیری از دست‌اندازی به اراضی ملی، منابع طبیعی، تعرض به انفال، تغییر اراضی کاربری کشاورزی و سایر موارد این گشت‌ها باید مدام فعال باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میامی  یادآوری کرد: دستگاه‌های متولی صیانت از اراضی ملی، منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت‌المال باید با سامانه ارتباطی 1504،131،139 و 1540 به‌منظور دریافت گزارش‌های مردمی از موارد مشکوک تصرف اراضی ملی و دولتی، اراضی کشاورزی، آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، تخریب و قاچاق چوب راه‌اندازی شده با استفاده از گزارش‌های مردمی بتوانند اقدامات لازم را به قید فوریت به انجام رسانند.

فروتنی وجود رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و حضور مردم در کمک‌رسانی و توسعه منابع طبیعی را یک ضرورت عنوان کرد.

وی اضافه کرد: اجرای دقیق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان، مقابله جدی با قاچاق چوب، لزوم نظارت‌های جدی بر اراضی ملی با توجه به شروع فصل کشت از اقدامات و تأکیدات در برگزاری چنین بازدیدها و جلساتی است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میامی بابیان اینکه دستگاه قضائی از هرگونه اقدامات قانونی دستگاه اجرایی حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: دادستانی با هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و سهل‌انگاری مدیران در امر صیانت و نگهداری از منابع طبیعی مطابق با قانون به‌شدت برخورد می‌کند.

فروتنی گفت: مردم هرگونه تضییع حقوق عامه، منابع ملی و طبیعت را گزارش کنند و در برخورد با متخلفین جای هیچ‌گونه اغماضی وجود ندارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید