Iranian Agriculture News Agency

کیفیت آرد خبازی‌های استان سمنان مطلوب است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: کیفیت آرد خبازی‌های استان سمنان مطلوب است.

کیفیت آرد خبازی‌های استان سمنان مطلوب است

به گزارش خبرنگار ایانا در سمنان، عبدالرحیم تحصیلی در حاشیه بازدید خبرنگاران از سیلوی ذخیره گندم در سمنان با اشاره به مباحث مطرح‌ شده در خصوص پایین‌ بودن کیفیت آرد تحویلی به نانوایی‌ها در استان سمنان، ضمن رد این شایعات بیان کرد: حدود 20 درصد از گندم تولیدی در استان سمنان کیفیت خبازی 100 درصدی دارد و حدود 50 درصد از گندم مورد نیاز در استان سمنان از طریق واردات یا از تولیدات استان‌های گلستان و خوزستان با کیفیت 100 درصدی برای خبازی‌ها تأمین می‌شود و درمجموع می‌توان گفت که حدود 70 درصد از گندم مصرفی در خبازی‌های استان سمنان با کیفیت بالا برای استفاده در خبازی‌ها است.

وی اضافه کرد: این در شرایطی است که استان سمنان جزو 9 استان برتر کشور در زمینه کیفیت گندم‌های تولیدی است و کیفیت گندم تولیدی در استان سمنان نیز در مجموع قابل‌ قبول است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با اشاره به اینکه سالانه بین 90 تا 95 هزار تن گندم در استان سمنان برای مصارف مختلف استفاده می‌شود خاطرنشان کرد: از مجموع این حجم، در سال گذشته 44 هزار تن از طریق گندم با کیفیت وارداتی یا استان‌های گلستان و خوزستان تأمین شد.

به گفته تحصیلی امسال نیز تاکنون 25 هزار تن گندم با کیفیت شامل 13 هزار تن گندم وارداتی و 12 هزار تن از گندم با کیفیت بالای استان خوزستان برای مصارف استان سمنان در سیلوهای این استان ذخیره‌شده است.

وی با بیان اینکه 75 درصد از گندم مصرفی در خبازی‌های استان سمنان از گندم نوع یک تأمین می‌شود، یادآور شد: همچنین 25 درصد از گندم تولیدی در استان سمنان نیز از گندم نوع 2 است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید